کد خبر: ۱۲۹۳۷۹
زمان انتشار: ۱۱:۱۲     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
رئیس‌ جمهوری روسیه و نخست‌وزیر ژاپن، وزارت خارجه دو کشور را موظف کردند تماس‌های فعال برای تهیه راهکاری مشترک برای امضای پیمان صلح بین دو کشور بعد از ۶۷ سال را آغاز کنند.

به گزارش 598، خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه در پایان مذاکرات خود با "شینزو آبه" نخست وزیر ژاپن اعلام کرد که وزارت امور خارجه روسیه و ژاپن موظف شدند تا تماس‌های فعالی را برای تهیه راهکاری مشترک به منظور امضای پیمان صلح بین دو کشور آغاز کنند.

در بیانیه دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین در این رابطه آمده است: رهبران روسیه و ژاپن موافقت کردند تا وضعیت موجود که با گذشت 67 سال از پایان جنگ جهانی دوم، پیمان صلح هنوز بین دو کشور منعقد نشده است، عادی نیست و طرفین کار مشترکی را برای یافتن راهکاری برای خارج شدن از این وضعیت آغاز خواهند کرد.

در این بیانیه همچنین یادآوری شده که رهبران دو کشور عزم مصمی برای حل این مشکل داشته و وزارتخانه‌های امور خارجه روسیه و ژاپن را موظف کرده‌اند تا تماس‌های فعالی را در این رابطه با یکدیگر داشته باشند.

"یوری اوشاکوف" مشاور رئیس‌جمهوری روسیه نیز اعلام کرد که ولادیمیر پوتین در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با نخست وزیر ژاپن به سئوال خبرنگار ژاپنی در خصوص جزایر مورد اختلاف بین دو کشور قاطعانه پاسخ داده و تاکید کرد که نخست وزیر ژاپن تمایل به مذاکرات سازنده و دوستانه دارد.

این مقام کرملین افزود: احتمالا این سئوال با ملاحظات سیاسی صورت گرفت، که پاسخ به آن نیز کاملا دقیق و قاطع بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها