کد خبر: ۱۲۹۳۳۷
زمان انتشار: ۰۸:۳۶     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
«آمريكا براي تصميم‌گيري درباره نحوه تعامل با پرونده هسته‌اي ايران منتظر نتايج انتخابات رياست‌جمهوري اين كشور است.»
روزنامه فلسطيني المنار با انتشار اين مطلب به نقل از منابع آگاه سياسي نوشت: آمريكا با هدف اتخاذ سياست‌هاي جديد در قبال پرونده هسته‌اي ايران، روند مقدمات اجراي انتخابات رياست‌جمهوري ايران را به دقت پيگيري مي‌كند.

اين روزنامه به نقل از منابع مذكور ادامه داد: در صورتي كه اصولگرايان مجددا در مسند رياست‌جمهوري ايران قرار بگيرند، آمريكا قصد دارد با ارايه بسته پيشنهادهاي جذاب مسئله پرونده هسته‌اي ايران را به طور سياسي حل‌و‌فصل كند، تا بدين ترتيب نگراني نسبت به رشد نيروي هسته‌اي ايران در منطقه و جهان برطرف شود.

المنار به نقل از منابع مذكور نوشت: آمريكا طبق اين راه‌حل سياسي، ايران هسته‌اي را خواهد پذيرفت و اين اقدام در صورت پيروزي محافظه‌كاران [اصولگرايان] در انتخابات رياست‌جمهوري ايران، در رابطه با آمريكا امتيازدهي قابل توجهي تلقي نمي‌شود.

اين روزنامه به نقل از منابع خود تاكيد كرد: اما در صورتي كه اصلاح‌طلبان به قدرت برسند، راه‌حل پرونده هسته‌اي ايران، داخلي و ايراني خواهد بود، به اين معني كه مسئولان اصلاح‌طلب، خود به پيامدهاي منفي ادامه فعاليت‌هاي هسته‌اي كشورشان پي خواهند برد.
پيش از اين و در دولت بوش اعلام شد كه پرونده فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران در دوران قدرت اصلاح‌طلبان بسته شده و برنامه‌هاي ايران به تعليق كامل درآمده بود اما با روي كار‌آمدن اصولگرايان، موفقيت‌هاي آمريكا نيمه‌كاره ماند.

در همين حال روزنامه آمريكايي لس‌آنجلس تايمز در گزارشي نوشت: 03 سال تحريم‌هاي تنبيهي آمريكا نتوانسته رفتار ايران را تغيير دهد و شايد وقت آن باشد كه آمريكا تاكتيك‌هاي خود را تغيير دهد.روزنامه آمريكايي در عين حال با طرح اين سؤال كه «آيا انتخابات ايران، مسئله هسته‌‌اي را حل مي‌كند؟» مي‌نويسد: حداقل 02 نفر نامزدي خود را براي انتخابات اعلام كرده‌اند و انتظار مي‌رود به هيچ اصلاح طلب راديكالي فرصت شركت در انتخابات داده نشود.

بسياري بر اين اعتقاد هستند كه تحريم‌هاي شديدتر عليه ايران تنها وضعيت شكننده امنيت خاورميانه را بدتر مي‌كند. جان‌كري وزير امور خارجه آمريكا هفته گذشته از كنگره خواست تا لايحه تشديد تحريم‌ها عليه ايران را در آستانه انتخابات ايران تصويب نكند.

اين روزنامه مي‌نويسد: بسياري مي‌گويند ممكن است مبارزات انتخابات رياست جمهوري ايران بتواند پنجره‌اي را براي آرام كردن فضا باز كند. لس‌آنجلس‌تايمز در پايان تصريح كرد: هر كس رئيس‌جمهور شود، حرف آخر را در سياست خارجي رهبري مي‌زند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها