کد خبر: ۱۲۹۰۸
زمان انتشار: ۱۳:۱۶     ۰۱ خرداد ۱۳۹۰

پس از آنکه در سال‌های اخیر کشور فرانسه به پایگاه تجمع، برنامه‌ریزی و عملیاتی گروهک تروریستی منافقین تبدیل شد، پس از حوادث انتخابات ریاست جمهوری دهم، کشور آلمان هم به پایگاه رسمی تجمع و هدایت اپوزیسیون خارج نشین تبدیل شده است.

 
به گزارش رجانیوز، آلمان یکی از کشورهایی بود که سیاستمداران آن اولین واکنش‌های حمایتی خود از جريان آشوب در ایران را به عرصه رسانه‌های خبری کشاندند و با اعلام رسمی حمایت و پشتیبانی از اغتشاشات خیابانی که پس از اعلام نتایج انتخابات صورت گرفت، خواستار برخورد نهادهای بین‌المللی مانند سازمان ملل و شورای امنیت علیه ایران شدند؛ موضعی که به طور رسمی از سوی "آنگلا مرکل" صدراعظم این کشور بیان شد.
 
آلمان به همین حد هم اکتفا نکرد و همزمان با فضاسازی تبلیغاتی علیه ایران و در دفاع از جریان برانداز، تشکیل یک ستاد فرماندهی مرکزی برای تجمع جریانات مخالف جمهوری اسلامی ایران در این کشور را در دستور کار خود قرار داد؛ اقدامی که با تامین بودجه بسیار هنگفت برای شبکه رسانه‌ای ملی این کشور یعنی "دویچه‌وله" صورت گرفت تا این بنگاه رسانه‌ای دست به تقویت اساسی بخش فارسی زبان خود بزند.
 
استخدام نیروهایی از روزنامه‌های طیف اصلاحات که در انتخابات 88 عضو تیم رسانه‌ای میرحسین موسوی و تحت هدایت ابوالفضل فاتح بودند، یکی از اقدامات شاخص دویچه‌وله برای افزایش سطح حرفه‌ای و ایجاد جذابیت خبری برای مخاطبان خود بود؛ موضوعی که سبب شد تا افرادی همچون "مهدی محسنی" و "فرناز سیفی" به این رسانه منتقل شوند و افرادی مانند "آرش آبادپور" و "امین ثابتی"  نیز به عنوان کارمند موقت با آن همکار کنند.
 
  
 
 
مهدی محسنی در کنار شیرین نشاط؛ کارگردان فيلم ضداسلامی و ضدایرانی "زنان بدون مردان" 
 
 
 
مهدی محسنی که در میان بلاگرهای ایرانی به عنوان نویسنده وبلاگ "جمهور" شناخته می‌شود، در جریان انتخابات ریاست جمهوری و به گفته دوستانش، وبلاگش را به ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی تبدیل کرده بود که پس از اعلام نتایج و پیروزی محمود احمدی‌نژاد از کشور خارج شد و به آلمان رفت و اکنون ساکن شهر وست فالن در این کشور است.
 
فرناز سیفی نیز از جمله فعالان فمینیست در ایران است که سابقه همکاری با افرادی مانند شادی صدر و شیرین عبادی را در کارنامه خود دارد و اکنون به همراه مهدی محسنی در دویچه‌وله فارسی فعالیت می‌کند.
 
  
 
 
 
 مهدی محسنی در کنار فرناز سیفی (فعال فمینیست) و آرش آبادپور (همکار سازمان خانه آزادی) 
 
برگزاری جلسات منظم با اپوزیسیون شناخته شده، تشکیل اتاق فکر جنگ روانی علیه ایران، تلاش ساماندهی شده برای تحت کنترل قرار دادن فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و سوءاستفاده از حریم شخصی کاربران اینترنت برای منافع اپوزیسیون، از جمله اقداماتی بوده است که از سوی مدیران این پایگاه مرکزی رسانه‌ای در آلمان برای زنده نگه داشتن جریان آشوب در ایران ترتیب داده شده است.
 
سایت فارسی دویچه‌وله هم که به عنوان اصلی‌ترین شاخه رسانه‌ای این جریان فعالیت می‌کند، تلاش کرده تا با انتشار مطالب و گزارش‌های غیررسمی و جذاب درباره ریزفعالیت‌های کاربران شاخص اینترنت در میان فارسی زبانان، خود را رسانه‌ای با مخاطب بالا مطرح کند؛ مساله‌ای که با انتشار مطالبی درباره اتفاقات چند هفته پیش سایت "فرندفید" توسط این رسانه به اثبات رسید و البته با هشدار کابران این سایت نسبت به نقض حریم خصوصی، نهایتا ناکام ماند.
 
 
مهدي محسني در كنار نيك آهنگ كوثر كاريكاتوريست هتاك ضدانقلاب
 
فعالان سیاسی معتقدند با توجه به اقدامات اخیر دولت آلمان در افزایش حمایت‌های مادی و معنوی خود از این جریان، مسئولان این کشور به دنبال آن هستند تا جایگاه آلمان به عنوان یک پایگاه مرکزی در میان مخالفان ایران تثبیت کنند و از ان به عنوان یکی از اهرم‌های فشار خود علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند؛ اقدامی که پیش از این نیز از سوی کشور فرانسه درباره گروهک منافقین صورت گرفت و اکنون به عنوان یکی از معضلات اساسی این کشور که سبب خدشه دار شدن ادعای حقوق بشری آن شده، مطرح است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها