کد خبر: ۱۲۸۷۹۷
زمان انتشار: ۱۱:۱۳     ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
یک روزنامه عربی نوشت که رئیس جمهور لبنان با اعطای یک سوم بعلاوه یک وزیر به هر کدام از 8 و 14 مارس در تشکیلات دولت آینده لبنان مخالف است.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری فارس، روزنامه الرأی کویت نوشت که جریان 8 مارس به «میشل سلیمان» رئیس جمهور و «تمام سلام» نخست‌وزیر لبنان ابلاغ کرده که با طرحی که بر اساس آن 9 وزیر از 24 وزیر کابینه لبنان به 8 مارس و همین مقدار به جریان 14 مارس اختصاص داده شود، موافق است. بر اساس این طرح جریان‌های میانه مانند سلیمان و جنبلاط 6 پست وزارتی را در اختیار خواهند داشت.

این در حالی است که منابع کاخ ریاست جمهوری اعلام کرده‌اند که وی به هیچ وجه با دادن نسبت یک سوم بعلاوه یک وزیر به هر کدام از جریان‌های 8 و 14 مارس موافق نیست و نمی‌خواهد بار دیگر تجربه‌ای که در زمان ساقط شدن دولت سعد حریری صورت گرفت، مجددا تکرار شود.

البته به نظر می‌رسد مخالفت سلیمان با این طرح نه از باب امکان ساقط شدن دولت در پی استعفای وزرای هر کدام از این گروه‌هاست، بلکه از این روست که در این حالت تعداد وزرای زیر نظر وی کاهش می‌یابد.

این رونامه به نقل از افرادی که آنها را از 8 مارس معرفی می‌کند، نوشته که رئیس جهور به دنبال دور زدن پست‌های وزارتی است و معتقد است که وزارت انرژی و ارتباطات نباید در اختیار میشل عون باشند، بلکه به همراه وزارت کشور باید در اختیار رئیس جمهور یا ولید جنبلاط باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها