کد خبر: ۱۲۸۵۲۳
زمان انتشار: ۱۲:۵۰     ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
استاندار صلاح‌الدین عراق اعلام کرد که با آرام‌ شدن اوضاع در «سلیمان‌بک» و تحریم درگیری‌ها از سوی شیوخ عشایر، ساکنان این منطقه به خانه‌هایشان بازگشتند.

به گزارش 598، خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «السومریة نیوز»، «احمد عبدالله» استاندار صلاح‌الدین عراق طی یک کنفرانس مطبوعاتی در مقر فرماندهی عملیات دجله اظهار داشت: بحران منطقه «سلیمان بک» در استان صلاح‌الدین به پایان رسید و ساکنان این منطقه با حمایت نیروهای پلیس و ارتش به منازلشان بازگشتند.

وی افزود: عشایر این منطقه نیز حکم تحریم درگیری‌ها و احترام به خون عراقی‌ها را امضا کردند.

یکی از شیوخ عشایر این ناحیه نیز دیروز از آرام‌شدن اوضاع سلیمان بک با خروج افراد مسلح و پیش از ورود نیروهای ارتش عراق خبر داده بود و استاندار صلاح‌الدین نیز تاکید کرده بود که «نوری المالکی» نخست‌وزیر به او برای حل پرونده درگیری‌های خونین این منطقه، اختیار تام داده است.

استانداری صلاح‌الدین عراق، پنجشنبه نیز اعلام کرده بود که ارتش عراق به افراد حاضر در سلیمان‌بک تا روز جمعه مهلت داده بود تا افراد مسلحی را که به درگیری‌های این ناحیه دامن زده‌ بودند و عصر چهارشنبه گذشته 5 نظامی عراقی را کشته و 20 نفر دیگر را زخمی کرده بودند، تحویل دهند.

سلیمان بک عراق در پی درگیری‌های خونین «حویجة» واقع در کرکوک، شاهد ناامنی‌ها و درگیری‌های شدیدی بود.

با وجود اینکه از روز پنجشنبه، آرامش به حویجه بازگشته است اما برخی از مناطق عراقی همچنان شاهد درگیری‌های خونین میان افراد مسلح و نیروهای ارتش عراق بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها