کد خبر: ۱۲۸۴۸۱
زمان انتشار: ۱۱:۱۴     ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق در راس هیئتی بلندپایه دوشنبه آینده برای ‌حل‌وفصل مشکلات میان اربیل و بغداد عازم پایتخت عراق می‌شود.

به گزارش 598، خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «السومریة نیوز»، یک منبع آگاه از سفر «نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق در دوشنبه هفته آینده با همراهی هیئتی عالی رتبه از مقامات محلی به بغداد برای بررسی اختلافات با دولت مرکزی خبر داد. 

این منبع که خواست نامش فاش نشود هدف از دیدار بارزانی با مقامات دولت مرکزی را بررسی راه‌های بازگشت نمایندگان و وزرای کُرد به بغداد و شرکت آنها در جلسات مجلس عراق و هیئت دولت عنوان کرده است.

رایزنی درباره سهم شرکتهای نفتی کردستان عراق در قانون بودجه، تامین حقوق نیروهای پیشمرگه، چگونگی اجرای ماده 140 قانون اساسی در مناطق مورد مناقشه از جمله محورهای این نشست است که تاکنون بدون رضایت طرفین معلق مانده است.

آخرین هیئت منطقه کردستان، اواخر فروردین ماه عازم بغداد شد و در طول اقامت خود با «ابراهیم الجعفری» رئیس فراکسیون همپیمانی ملی و «نوری المالکی» نخست وزیر دیدار کرد اما این مذاکرات نتیجه‌ای عملی به همراه نداشت. اگرچه اختلافات زیادی بین کردها و دولت مرکزی عراق وجود دارد اما به دلیل نادیده گرفتن پیشنهاد کردها برای افزایش دستمزد شرکتهای فعال نفتی در کردستان و بودجه این منطقه، نمایندگان و وزرای کرد از یک ماه پیش نشست‌های مجلس و هیئت دولت را تحریم کرده و به اربیل بازگشتند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها