کد خبر: ۱۲۸۲۰۲
زمان انتشار: ۱۱:۳۳     ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
رئیس فهرست العراقیه اعلام کرد که عراق درباره آینده سیاسی‌اش به علت طایفه‌گری سیاسی و اشتباهات نیروهای اشغالگر در لحظات خطرناکی به سر می‌برد.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، ایاد علاوی، رئیس فهرست العراقیه در گفت‌وگو با برنامه "بدون مرز" آنچه از آن "کشتار حویجه" یاد کرد را جنایتی از سوی دولت علیه تظاهرکنندگان بی‌دفاع خواند.

پیشتر رئیس بخش کرکوک اعلام کرده بود که آمار قربانیان تحصن حویجه به 50 کشته و 110 زخمی رسیده است در حالی که آمارهای قبلی 25 کشته و 70 زخمی را نشان می‌داد.

روز چهارشنبه پیکر چند قربانی این تحصن نیز در مقابل استانداری کرکوک تشییع شد.

تشییع‌کنندگان مدعی شدند که فرزندان‌شان به طور مستقیم در حمله نیروهای ارتش به محل درگیری کشته نشده بودند بلکه تنها زخمی شدند و بعد از بازداشت توسط نیروهای ارتش کشته شدند.

در این راستا احمد کربولی، وزیر صنایع و معادن عراق نیز از دولت مالکی استعفا کرد. این استعفا در اعتراض به آنچه که کشتار حویجه نامیده شده، بود. استعفای کربولی بعد از استعفای عبدالکریم سامرایی، وزیر علوم ، محمد تمیم، وزیر آموزش و پرورش در اعتراض به حمله ارتش به حویجه بوده است.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد که افراد مسلح عشایر عراق بعد از عقب‌نشینی نیروهای ارتش و پلیس بر چندین منطقه از شهر موصل به طور کامل تسلط یافته‌اند و همچنین منطقه سلیمان بیک واقع در استان صلاح الدین در مسیر بین بغداد و کردستان عراق که در 150 کیلومتری شمال بغداد واقع است به دست افراد مسلح افتاده است.

دبیرکل شورای استانداری صلاح الدین اظهار کرد که افراد مسلح تانک‌ها و تجهیزات نظامی ارتش را تحت اختیار گرفته‌اند.

یک منبع آگاه نیز از درگیری شدید دو روز گذشته میان نیروهای ارتش و افراد مسلح در منطقه سلیمان بیک خبر داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها