کد خبر: ۱۲۷۹۳۲
زمان انتشار: ۱۳:۴۹     ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
یک منبع آگاه دولتی در عراق فاش کرد که نوری مالکی معاونش در امور انرژی را به علت تحریم جلسات دولت از سوی وزیران کرد به جای هوشیار زیباری تعیین کرده است، این در حالی است که برخی اعلام کردند که مالکی به وزیر امور خارجه عراق مرخصی اجباری داده است.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی بوابة الاهرام، یک منبع دولتی آگاه عصر سه‌شنبه اعلام کرد که نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق به هوشیار زیباری، وزیر امور خارجه عراق مرخصی اجباری داد و حسین شهرستانی، معاون خود را مامور تصدی پست وزارت خارجه کرده است.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که مالکی در پی ادامه تحریم جلسات کابینه از سوی وزیران کرد به وزیران کرد کابینه‌اش مرخصی اجباری داده است.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد: نوری مالکی به خیر الله حسن بابکر، وزیر بازرگانی عراق نیز مرخصی اجباری داده و حسن الشمری، وزیر دادگستری عراق را به جای وی در این پست قرار داده است.

منبع در ادامه افزود: به دلیل اینکه وزیران کرد در نشست‌های کابینه و در وزارتخانه‌های خود حضور نیافتند، نوری مالکی به این وزیران کرد مرخصی داد و این تصمیم وی از 22 آوریل اجرایی می‌شود.

بعد از آنکه پارلمان عراق در مارس بودجه را تصویب کرد و به منطقه کردستان عراق اعتبارات مالی را که خواهان آن بود، نداد، وزیران کرد تدریجا در نشست‌های کابینه حضور نیافتند.

از سوی دیگر، یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای عراق گزارش داد که نوری مالکی با استعفای محمد تمیم، وزیر آموزش و پرورش عراق مخالفت کرد.

به دنبال وقوع درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی عراق و تحصن‌کنندگان در الحویجة، محمد تمیم، یکی از وزرای فهرست العراقیه از منصبش استعفا کرد.

تمیم روز گذشته با رهبران تحصن‌کنندگان در منطقه الحویجة واقع در استان کرکوک مذاکره کرد اما مذاکرات وی باعث تحقق آرامش نشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها