کد خبر: ۱۲۷۸۳۶
زمان انتشار: ۱۱:۳۵     ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
یک ژنرال رژیم صهیونیستی افشا کرد که یگان‌های جنگنده ارتش این رژیم در مقایسه با 30 سال گذشته به نیم کاهش یافته‌اند.

به گزارش 598، خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری عرب 48، «ژنرال نمرود شیور»، رئیس دایره برنامه ریزی در ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی طی سخنانی در کنفرانسی که روز گذشته سه‌شنبه در تل آویو تحت عنوان «تحقیقاتی درباره امنیت قومی» برگزار شد، اطلاعات و داده‌های جدیدی درباره ارتش رژیم صهیونیستی ارائه داد.

یکی از مهمترین نکاتی که شیور در سخنرانی خود بر آن تاکید داشت، آن بود که یگان‌های جنگنده ارتش رژیم صهیونیستی در مقایسه با سه دهه گذشته شاهد کاهش 50 درصدی بوده است.

به گفته رئیس دایره برنامه ریزی در ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی، میانگین سربازگیری در اسرائیل کاهش یافته است و هم اکنون از میان 700 هزار نظامی که در ارتش اسرائیل خدمت می‌کنند، حدود 70 درصد آنها نیروی ذخیره به شمار می‌آید.

وی همچنین در ادامه سخنان گفت: از میان نظامیان مشغول به خدمت در ارتش اسرائیل تنها 3 تا 5 درصد، نظامیان حرفه‌ای و آموزش دیده به شمار می‌آیند و این در مقایسه با ارتش‌های دیگر جهان نسبت بسیار پایینی است.

شیور افزود: هم اکنون اختلاف و تفاوت بسیاری میان شمار افرادی که باید در ارتش اسرائیل خدمت کنند و تعداد آنها به هزاران نفر می‌رسد با شمار افراد حاضر در ارتش و در حال خدمت مشاهده می‌شود.

رئیس دایره برنامه ریزی در ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که پایین بودن میانگین سربازگیری و عدم حضور جوانان اسرائیلی جهت ادای خدمت نظام وظیفه چالش اجتماعی بسیار مهمی در برابر رهبران رژیم به شمار می‌آید و ما این خطر را هر روز بیش از پیش و به صورت عملی لمس می‌کنیم.

وی در این خصوص توضیح داد که ارتش اسرائیل در یگان جنگ الکترونیک یا سایبری خود و همچنین گنبد آهنین با کمبود نیروی انسانی مواجه است و قدرت و توانمندی نیروهای سنتی نیز رو به افول و کاهش گذاشته است.

شیور در ادامه سخنرانی خود به این نکته نیز اشاره کرد که ارتش اسرائیل منابع مالی و درآمدی در اختیار ندارد تا خود را توسعه و گسترش دهد، اگرچه من بر این باور هستم که بهتر آن است، ارتش کوچکتر اما کاراتر و قدرتمندتری داشت.

براین اساس وی گفت که ارتش اسرائیل آماده پذیرش تغییر و تحولات عمیق و ریشه‌ای است که در کاهش شمار و میزان نیروها نمود پیدا می‌کند.

اما در خصوص کاهش مورد انتظار در بودجه امنیت قومی رژیم صهیونیستی، رئیس دایره برنامه ریزی در ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی گفت که بودجه سال 2013 میلادی اسرائیل انعطاف پذیر نیست و امکان تغییر آن از سالی به سال دیگر وجود ندارد.

به گفته این ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی، بودجه ارتش اسرائیل سالیانه بسته نمی‌شود و برای بیش از یک سال است، به همین دلیل امکان برنامه ریزی سالیانه برای ارتش وجود ندارد و برنامه‌ها باید برنامه‌های طولانی مدت باشند.

وی تاکید کرد که کاهش شمار و حجم ارتش اسرائیل به سرعت روی فعالیت‌ها و عملکرد ارتش تاثیر خواهد گذاشت.

ژنرال شیور درباره ارتش‌های کشورهای عرب همجوار اسرائیل گفت: درگیری ارتش سوریه در داخل این کشور و تضعیف آن نباید به این معنا باشد که ارتش اسرائیل توانمندی‌های خود را کاهش دهد.

وی تاکید کرد که ارتش سوریه همواره و در هر شرایطی می‌تواند چالش‌هایی پیش روی ارتش اسرائیل قرار دهد که با وجود گذشت بیش از 40 سال ارتش اسرائیل هنوز این چالش‌ها را نشناخته و نتوانسته پیش بینی کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها