کد خبر: ۱۲۷۸۲۹
زمان انتشار: ۱۱:۲۶     ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
بیش از 40 فرد مسلح در جریان انهدام مراکز تجمع و آموزش افراد مسلح در ریف ادلب کشته شدند که در میان آنها تروریست‌هایی با تابعیت‌های غیر سوری نیز مشاهده می‌شوند.

به گزارش 598، به نقل از خبرنگار خبرگزاری از ادلب در شمال سوریه، روز گذشته یگان‌های ارتش سوریه چندین مرکز تجمع افراد مسلح و آموزش تروریست‌ها در منطقه «کفر تخاریم» از توابع ریف ادلب هدف قرار داده و منهدم کردند.

در جریان این عملیات بیش از 40 فرد مسلح کشته شدند که اغلب آنها دارای تابعیت‌های غیر سوری مانند سعودی ، تونسی و مصری بودند.

بر اساس این گزارش، در میان کشته‌های تروریست‌های تحت پیگردی همچون «ابو مصعب الزیدی» با تابعیت سعودی و «محمد بری حسوانی» با تابعیت مصری و «الحمدان یونس» با تابعیت تونسی و «باسم الهیثوانی» با تابعیت مصری شناسایی شدند.

اکثر این افراد مسلحی که از تابعیت‌های مختلف عربی و غیر عربی وارد سوریه می‌شوند، دارای گرایش‌ها و اعتقادات سلفی جهادی هستند و از این حیث دارای گرایش‌هایی نزدیک به القاعده هستند.

این سلفی‌های جهادی که از آنها تحت عنوان جهادی‌های تکفیری هم یاد می‌شود، تحت عنوان جهاد و مبارزه برای سرنگونی نظام سوریه و با هدف تاسیس امارت اسلامی در سوریه راهی این کشور می‌شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها