کد خبر: ۱۲۷۶۳۹
زمان انتشار: ۱۴:۳۰     ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان؛
دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان گفت : میخواهم از آقای عارف بپرسم که مگر در زمانی که شما معاون اول دولت اصلاحات بودید فضای دانشگاه ها خیلی باز بود؟ زمان ایشان دانشجوها ستاره دار می شدند!

به گزارش 598، ابوالفضال چمندی دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، در خصوص وضعیت جریان‌های سیاسی در آستانه انتخابات گفت: شرایط موجود کشور که از ماه‌ها پیش مورد رصد ما بوده است، یک واقعیت را نشان می دهد و آن اینکه نوع تندرو و افراطی اصلاح طلبان سعی داشتند در این انتخابات حضور داشته باشند و بروز پیدا کنند و طرح گام به گامی را پیش بردند. در ابتدا رایزنی هایی را که با استفاده از فضای رسانه ای انجام می دادند که متاسفانه بخشی از افراد اصولگرا و رسانه‌های آنها اشتباها به اصلاح طلبان کمک کردند و آن گروه تندروی اصلاح طلبی که در فتنه 88 کانونی از توجهات رو متوجه خودش کرده بود در حال حاضر به عرصه سیاسی نگاه ویژه ای دارد.

اصلاح طلبان سعی داشتند در این انتخابات حضور داشته باشند/ ما انتظار داشتیم اصولگرایان بتوانند با ائتلاف سه گانه یک وحدتی شکل بگیرد

وی در ادامه افزود: گروه های اصولگرایی هم که از ماه ها پیش فعالیتشان را آغاز کرده اند و ما انتظار داشتیم که بتوانند با ائتلاف سه گانه یک وحدتی شکل بگیرد و از تعدد کاندیداها پرهیز شود ولی فعلا صورت نگرفته است. در تحلیل جریان اصولگرایی مسئله مهمی که وجود دارد این است که این جریان رقابت را در جناح خودش آغاز کرده است و یک رقابت سنگین و با تعداد کاندیدای بسیار زیادی را در چارچوب های اصولگرایی آغاز کرده اند و اگر اصلاح طلبان بتوانند با همراهی کارگزاران به کاندیدای مشترکی برسند که معتقد هستم این اتفاق خواهد افتاد، برای جریان اصولگرایی وضعیت خوبی متصور نیستم.

اصلاح طلبان فتح سنگر به سنگر را در دستور کار خود قرار داده اند

ابوالفضل چمندی در رابطه با وضعیت اصلاح طلبان گفت: آنها به جای اینکه فقط چشم به انتخابات ریاست جمهوری بدوزند، برای انتخابات شورای شهر اهمیت ویژه ای قائل هستند و در تهران خیلی قدرتمند حضور پیدا کرده اند و از مهره های کلیدی برای پیروزی در انتخابات شورای شهر تهران استفاده کرده اند. بنظر می رسد که اصلاح طلبان فتح سنگر به سنگر را در دستور کار خود قرار اده اند، یعنی همان اتفاقی که توانست سال 82 اصولگرا ها را به پیروزی های متعدد برساند در حال حاضر اصلاح طلب ها بعد از 10 سال طی می کنند.

وی افزود: به نظر بنده باید زعمای اصولگرایی اگر برای نظام دلسوز هستند یک فکری بکنند تا اصولگرا ها به گزینه های محدود تری برسند. چرا که حقیقتا برای مردم خیلی از تفاوت هایی که این آقایان کاندیداها احساس می کنند با بقیه کاندیدا ها دارند مشخص نیست و بهتر است اختلاف سلیقه های کوچکی را که دارند کنار بگذارند و یک وحدت فراگیری را شکل بدهند تا انتخابات هم پرشور باشد و هم به نفع انقلاب اسلامی در پیچ تاریخی که انقلاب و مردم مسلمان ایران در حال حاضر با آن مواجه هستند.

آمدن خاتمی عملا ممکن نیست

این فعال دانشجویی در رابطه با ورود خاتمی به عرصه انتخابات گفت: آمدن آقای خاتمی عملا ممکن نیست چون آنها به جز فتنه 88 که اصلا صلاحیت حضورشان راسلب کرده پیش از آن هم جریان آقای خاتمی ریزش آرای زیادی را داشته است.

دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان گفت: در انتخابات مجلس هفتم آقای خاتمی ائتلافی شکل دادند که با شکست سنگینی مواجه شد که اصلا اینها تصورش را هم نمی‌کردند و در حال حاضر هم آقای خاتمی با گذشت چند سال از آن زمان نشان داده اند که ظرفیت خوبی برای اصلاح طلبان نیستند و اصلا آن طور که باید بدنه اجتماعی ندارند. به همین دلیل آقای خاتمی قطعا نخواهد آمد و جالب اینکه تحلیل خودشان هم این است که آرایی در بین مردم ندارند. همچنین مردم اجازه نخواهند داد کسانی که در فتنه 88 جزء بازی گردان های اصلی به شمار می رفتند در انتخابات حضور داشته باشند.

خاتمی  نقش یک پوشش برای معرفی گزینه نهایی اصلاح طلب ها بازی می کند
وی در رابطه با فضا سازی رسانه ای جریان اصلاحات در رابطه با حضور خاتمی گفت: فضاسازی رسانه ای اصلاح طلب ها بخاطر اینست که بتوانند جریانشان را احیا کنند. ضمن اینکه جریان اصلاحات با بحران فردی مواجه است که بتوانند گرد آن جمع بشوند و خوب مجبور هستند اسمی از خاتمی بیاورند و مطمئنا آقای خاتمی در حال حاضر نقش یک پوشش را برای معرفی گزینه نهایی اصلاح طلب ها بازی می کند.

چمندی در رابطه با ورود جریان دولت به انتخابات ریاست جمهوری گفت: جریان دولت صد در صد در انتخابات ورد پیدا خواهد کرد. آنها نشان داده اند که به شورای شهر قطعا دل بسته اند و قطعا هم برای ریاست جمهوری آماده هستند.

هرگزینه ای که از طرف دولت معرفی شود قطعا دست پرورده جریان انحرافی خواهد بود
وی افزود: هرگزینه ای که از طرف دولت معرفی شود قطعا دست پرورده جریان انحرافی خواهد بود و باید با آن برخورد شدیدی شود.
این فعال دانشجویی در رابطه با دور چهارم سفر های استانی دولت گفت: سفر های استانی به فرض اینکه انتخاباتی هم باشد باید امیدوار بود که در راستای خدمت رسانی است و به مردم کمک می شود.

سفرهای استانی دو منفعت برای انقلاب دارد

وی افزود: به نظر بنده این سفرها دو منفعت هم برای انقلاب دارد، یک اینکه دولت در آخرین لحظه ها هم خدمت گذاری می کند و باید تصور مثبتمان هم همین باشد و دو اینکه دولت متوجه شده است که استقبال مردم از آنها پایین آمده است و باعث می شود که تحلیل غلطی نداشته باشند و بر اساس آن از توهم بیرون بیایند و از توهم حلقه انحرافی کاسته خواهد شد.

در تلاشیم که کاندیداهای اصولگرایی را تقلیل بدهیم

وی در رابطه با عملکرد انتخاباتی تشکل متبوعش گفت: جامعه اسلامی دانشجویان به انتخابات شوراها به صورت ویژه خواهد پرداخت و اهمیت بسیار بالایی دارد. در انتخابات ریاست جمهوری هم سعیمان وحدت در جریان اصولگرایی است و در تلاشیم که کاندیداهای اصولگرایی را تقلیل بدهیم. و آنهایی را که پارامتر هایی نظیر سابقه طولانی مدت اجرایی دارند و معیارهایی که رهبر معظم فرمودند را دارند در صحنه نگه داریم تا پیشرفت انقلاب اسلامی سرعت بیشتری به خود بگیرد.

واکنش چمندی به سخنان روز گذشته عارف
چمندی در رابطه با صحبت های دیروز محمدرضا عارف در دانشگاه صنعتی شریف مبنی بر فضای خفقان در دانشگاه‌ها گفت: میخواهم از آقای عارف بپرسم که مگر در زمانی که شما معاون اول دولت اصلاحات بودید فضای دانشگاه ها خیلی باز بود؟ زمان ایشان دانشجوها ستاره دار می شدند!

فضای باز در دانشگاه ها وجود دارد

وی در همین رابطه افزود: فضای باز در دانشگاه ها وجود دارد اما تشکل های دانشجویی عقلانیتی را به خرج می دهند که با آن فضا را مدیریت می کنند تا بتوانند در یک پروسه عقلانی و آکادمیک که در شان دانشگاه است بوجود بیاورند.

جنبش دانشجویی سعی دارد یک فضای عقلانی ایجاد کنند

چمندی در ادامه گفت: این آقایان در زمان اصلاحات گفتمان جنبش دانشجویی را گفتمان هنجار شکن معرفی کردند که در سطح جامعه اعتماد به دانشجویان از بین برود.
دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان افزود: در حال حاضر جنبش دانشجویی سعی دارد یک فضای عقلانی ایجاد کنند که مردم به آنها اعتماد کنند و به دانشگاه یک نگاه مثبت داشته باشند نه این دیدگاه که دانشگاه همواره تخریب می کند و در حال حاضر تشکل های دانشجویی شان دانشگاه را بالا می برند چون در زمان اصلاحات که اوج آن 18 تیر 78 بود دانشگاه را یک فضای تخریبی علیه اسلام نشان دادند و ما می خواهیم آن وجهه را در ست کنیم و قطعا این کار انجام خواهد شد که تا کنون موفق هم بوده ایم.  
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۹
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۸ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
۵۹۶
۹
درود برخاتمی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۹ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۸
۰
از نظر همه انحرافین بجز خودتون
پاسخ
رضا
CANADA
۲۲:۴۴ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
راست میگی واقعاً ! البته من هیچوقت رسانه رو جدی نگرفتم چون نون رو به نرخ روز میخورن .ببخشید رکما
ناشناس
UNITED STATES
۲۳:۳۱ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۸۷
۰
لطفا شما جای دیگران تصمیم نگیر
پاسخ
محمدزيبابهبود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۰۲ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۸
۵۴
هفت سال بى بندو بارى خيا نت و٠٠٠٠بس نيست
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۶ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۴۲
۰
درود بر خاتمی
پاسخ
کیان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۳۳
۰
خودتون می دونید که اگه خاتمی بیاد بیشتر از 30 میلیون رای میاره ، واسه همین ازش میترسید و ...!!!
پاسخ
فریاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۶ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۶
۰
از منظر این بزرگوار همه گروهای سیاسی مطرح به شکلی واجد ایراد و فاقد صلاحیت میباشند و هر کدام را به طریقی از حضور در انتخابات به عنوان کاندیدای سلیقه ایی خاص منع میکند ، اصولا باید همه بروند کنار فقط اصول گرا تنها کاندید انتخابات باشند ، حالا فکرشو بکن چگونه میشه حماسه سیاسی ایجاد کرد !!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۸ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
بابایکی رو بگید که لااقل جمهوری الامی رو قبول داشته باشه نه اینکه جهت براندازیش دست به دومن این و اون بشه.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها