کد خبر: ۱۲۷۴۵۸
زمان انتشار: ۱۱:۰۸     ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
معاون وزیر امور خارجه روسیه تصمیم اتحادیه اروپا در ملایم کردن تحریم واردات نفت از مناطق درگیری در سوریه را غیرسازنده خواند که کمکی به حل بحران این کشور نکرده و تنها باعث بن‌بست بیشتر اوضاع می‌شود.

به گزارش 598، خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، "میخائیل بوگدانوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور از تصمیم اتحادیه اروپا در مورد ملایم‌تر کردن رژیم تحریم واردات نفت از مناطق درگیری در جمهوری عربی سوریه حمایت نمی‌کند.

بوگدانوف در جمع خبرنگاران گفت: این تصمیم‌گیری باعث می شود تا اوضاع در سوریه بیش از پیش در بن بست باقی بماند و این مسئله کمکی به حل و فصل سیاسی مشکلات این کشور که مدت‌هاست درگیر آنهاست، نخواهد کرد. به همین دلیل ما معتقدیم که این تصمیم اتحادیه اروپا اصلا سازنده نیست.

این دیپلمات بلندپایه روس همچنین یادآور شد که "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در جریان مذاکرات روز سه شنبه خود با "جان کری" همتای آمریکایی خود، این مسئله را نیز مورد بررسی قرار داده و دیدگاه مقامات مسکو در این رابطه را به اطلاع وزیر خارجه آمریکا خواهد رساند.

لازم به یادآوری است که اتحادیه اروپا در سپتامبر سال 2011 سرمایه گذاری اروپاییان در بخش نفت سوریه را ممنوع اعلام کرد و در ماه دسامبر همان سال واردات نفت از این کشور را تحریم کرده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها