کد خبر: ۱۲۷۱۵۷
زمان انتشار: ۱۲:۵۹     ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
با گذشت تقریبا یک هفته از بمب‌گذاری‌های اخیر در مسابقات دو ماراتن در شهر بوستون آمریکا، هزاران نفر از مردم نیویورک و سراسر آمریکا و برخی نقاط جهان با هدف به تصویر کشیدن حمایت خود از قربانیان بوستون، مسابقه دو برگزار کردند.

به گزارش 598، خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، بیش از 6 هزار نفر دونده در نیویورک و سراسر جهان با هدف به تصویر کشیدن همبستگی خود با قربانیان بمب گذاری های اخیر در مسابقات دو ماراتن در شهر بوستون، روز گذشته (یکشنبه) مسافتی 4 مایلی را در «سنترال پارک» شروع به دویدن کردند.

این مسابقه دو پیش از حملات دوشنبه هفته گذشته در بوستون برنامه ریزی شده بود.

بر اساس این خبر، سازمان دهندگان این رویداد تی شرت هایی را به فروش می رساندند که روی آن نوشته شده بود: «من برای بوستون می دوم».

درآمد حاصل از فروش این پیراهن ها نیز به صندوق رسمی تامین کننده مالی قربانیان بمب گذاری بوستون با عنوان « One Fund Boston» داده شد.

در کنار مسابقه دو که در نیویورک با هدف همدردی با قربانیان بوستون برگزار شد، رویدادهای دیگری تحت عنوان « من برای بوستون می دوم» در سراسر آمریکا و سایر نقاط جهان برگزار شده است و بسیاری از دوندگان با پوشیدن لباس های آبی و زرد که رنگ های رسمی لباس مسابقات ماراتن بوستون است، در این رویداد شرکت کرده اند.

بر اساس این خبر، بیش از 500 دونده روز شنبه هفته جاری نیز «دوی وحدت» را در «سنت لوئیس» در ایالت «میسوری» برگزار کردند.

در کنار آن نیز حدود 400 نفر دیگر روز جمعه در «سن فرانسیسکو» مسافتی 4 مایلی را دویدند و برگزاری مسابقه دو با عنوان « Boston Strong San Diego» برای امروز دوشنبه نیز برنامه ریزی شده است.

در ایالت «میشیگان» دوندگان روز گذشته در دمای زیر انجماد در «ماراتن لنسینگ» شرکت کردند. در «برلینگتون» نیز 10 هزار دلار در جریان مسابقات دوی 5 کیلومتری که روز شنبه برگزار شد، برای قربانیان بمب گذاری های بوستون جمع آوری شد.

دوندگان ماراتن در یونان نیز مسابقه دو برگزار کردند.

«ماراتن لندن» نیز که روز یکشنبه با ادای احترام به قربانیان بمب گذاری بوستون برگزار شد با لحظات سکوت همراه بود.

دوی لندن اولین مسابقه مهم از زمان وقوع دو بمب گذاری در بوستون بود که به مرگ 3 و جراحت بیش از 180 نفر منجر شد.

مسابقه دوی روز گذشته در نیویورک با وجود تدابیر شدید امنیتی و در شرایطی برگزار شد که به شرکت کنندگان گفته شده بود با خود کیف نیاورند و در عوض مقامات ناظر بر مسابقه کیف های پلاستیکی شفافی به دوندگان می دادند تا وسایل خود را در آن قرار دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها