کد خبر: ۱۲۷۱۳۳
زمان انتشار: ۱۲:۴۱     ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
حماس درخواست وزیر خارجه آمریکا از اردوغان برای به تعویق انداختن سفر به غزه و تایید این مطلب از سوی محمود عباس را به شدت محکوم کرد.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، جنبش مقومت اسلامی فلسطین (حماس) اقدام وزیر امور خارجه آمریکا و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر اعمال فشار بر رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه برای به تعویق انداختن سفر به غزه را محکوم کرد.

سامی ابوزهری، سخنگوی رسمی حماس در سخنانی گفت: این به اصطلاح توافق میان محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا بر سر ممانعت از این دیدار نشانه هماهنگی متقابل میان این دو برای به تنگنا انداختن حماس و ادامه محاصره تحمیلی علیه نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی است.

وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سفر خود به ترکیه از رجب طیب اردوغان خواست تا سفرش به نوار غزه را به تعویق بیندازد.

وی افزود: فکر کنیم شرایط اکنون بسیار حساس است و بهتر است منتظر شرایطی آرام‌تر باشیم. کری در عین حال در مورد واکنش اردوغان مبنی بر پذیرش و یا عدم پذیرش درخواست وی، چیزی نگفت.

جان کری، وزیر امور خارجه‌ آمریکا در ادامه‌ی سفر خود به آسیا و خاورمیانه، از ترکیه خواست تا روند صلح با اسرائیل را سرعت بخشد. کری در عین‌حال در تلاش است تا بار دیگر مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطین را به جریان بیندازد.

جان کری در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت که او به همتای ترک خود تاکید کرده که سفر نخست‌وزیر ترکیه به نوار غزه بعد از سفر رسمی وی در ماه مه به آمریکا، بهتر است به تعویق انداخته شود.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که از نظر واشنگتن سفر نخست‌وزیر ترکیه به غزه که در کنترل حماس است، در شرایط فعلی "مطلوب" تلقی نشده و ترمیم روابط اسرائیل و ترکیه را دشوارتر می‌کند.

اسرائیل پیش از این به سفر قریب الوقوع اردوغان به نوار غزه اعتراض کرده بود. محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز از سفر احتمالی اردوغان به نوار غزه انتقاد کرد.

جان کری در توقف خود در ترکیه به خبرنگاران گفت: ما می‌خواهیم مذاکرات صلح و سازش میان اسرائیل و ترکیه در فضایی به دور از تنش ادامه یابد. بنابراین به نظر ما بهتر است سفر نخست‌وزیر ترکیه به نوار غزه فعلا و در شرایط فعلی به تعویق بیفتد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها