کد خبر: ۱۲۷۱۱۲
زمان انتشار: ۱۲:۱۲     ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
یک نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: به طور مستقل وارد عرصه انتخابات شدم و تا آخر نیز مستقل خواهم ماند.
به گزارش 598 به نقل از ایسنا، محمد سعیدی کیا در نشستی خبری در مشهد با بیان این مطلب، در تبیین مواضع خود درباره جریانی خاص تصریح کرد: در ابتدا من با صراحت و قاطعیت موضع خودم را در قبال این جریان بازگو کردم و نامه‌ای هم به مقام معظم رهبری در خصوص تایید فرمایشات ایشان و نقد این موضوع نوشتم.

سعیدی‌کیا در خصوص افراد کابینه‌اش نیز اظهار کرد: از تمام کسانی که وفادار به ولایت فقیه بوده، قانون اساسی را قبول داشته باشند و به ارزش‌های انقلاب اسلامی نیز پایبند باشند استفاده خواهم کرد.

وی درباره تقویت علوم انسانی در جامعه اظهار کرد: اکنون در بسیاری از کشورهای دنیا دانشجویان نخبه و برجسته به سمت علوم انسانی می روند و این امر نشان دهنده اهمیت علوم انسانی در زندگی اجتماعی است.

این نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری به فرمایش امام خمینی(ره) اشاره و خاطرنشان کرد: اشکال اصلی در اداره دانشگاه‌ این است که تمرکز اصلی روی هیات امنای دانشگاه نیست؛ متاسفانه اساتید دانشگاه تحت نظارت وزارت علوم انتخاب می‌شوند، در حالی که دانشگاه باید حق داشته باشد اساتید را خود انتخاب کنند و این یک توهین به دانشگاه است.

سعیدی‌کیا با بیان این‌که باید اختیار بیشتری به هیات امنای دانشگاه داده شود، اظهارکرد: متاسفانه طی یک سال گذشته ما افت تولید علم را در کشور داشتیم، این در حالی است که در سال‌های گذشته با رشد قابل توجه علمی روبه‌رو بودیم.

این نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به افرادی که از خرد جمعی در محیط مدیریت خود استفاده نمی‌کنند و به محیط خود ظلم می‌کنند، افزود: متاسفانه اکنون همان کتاب‌های سابق در مدارس و دانشگاه‌ها در زمینه علوم انسانی تدریس می‌شود.

سعیدی‌کیا در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این که "شما با تمام دولت‌ها کار کردید، چرا در دولت دهم حضور نداشتید" نیز اظهار کرد: این که در همه دولت‌ها بودم، مربوط به این مساله است که این دولت‌ها روش کار من را می‌پسندیدند. در دوره دوم آقای خاتمی نیز حضور نداشتم چون من به اصول مدیریت خود پایبند بودم و آنها نیز این مساله را نمی‌پسندید و در دولت دهم، آقای احمدی‌نژاد هم نمی‌خواست من در کابینه باشم و من نیز به هیچ وجه تمایل به همکاری نداشتم.

وی گفت: اصلا برای گرم کردن فضای انتخابات نیامدم و تا آخر هستم من ۳۷ سال در بالاترین رده‌های کاری قرار داشتم، هر استان کشور را ۳۰ تا ۵۰ بار سفر کردم و از مردم ایران شناخت نسبی دارم، من به آینده شرکت در انتخاباتم امیدوار هستم.

وی درباره مذاکرات هسته‌ای نیز تاکید کرد: اکنون نیز مذاکرات با فراز و نشیب‌های مختلف جاری است ۱+۵ باید حق غنی‌سازی ما را به رسمیت بشناسد و از طرفی ما نیز باید از لحاظ مذاکره و دیپلماسی به طور پی در پی خود را تقویت کنیم، نسبت به مذاکره آلماتی دو خوشبین هستم.

سعیدی‌کیا ادامه داد: بی‌تدبیری می‌دانم که کابینه‌ام را اعلام کنم؛ هر رییس جمهوری که رای بیاورد تا مرداد ماه برای شناخت و جمع‌آوری یک تیم کاری خوب و کارآمد فرصت دارد.

وی درباره قانون هدف‌مندی یارانه‌ها یادآور شد: این قانون در اجرا با مشکلاتی روبه‌رو شد، هم رعایت زمان‌بندی و هم در رعایت سهم‌ها به درستی انجام نگرفت، در سال اول اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها ضریب جینی پایین آمد، ولی در سال دوم تورم بروز پیدا کرد.

وی نقدی پرداخت کردن یارانه‌ها را مطلوب ندانست و افزود: به جای پرداخت نقدی می‌توان جایگزین مناسبی دیگری را قرار داد، اما به دو دهک اول و دوم می‌توانیم یارانه‌ها را نقدی پرداخت کنیم.

سعیدی‌کیا با بیان این‌که کشور نیازمند یک جهش فرهنگی با پشتوانه میراث فرهنگی است، افزود: هر کشوری را که بخواهیم وضعیتش را گزارش دهیم، باید اوضاع فرهنگی آن را زیر ذره‌بین قرار دهیم؛ اکنون مشاهیری همچون رودکی نظامی، مولوی و ابن‌سینا مدعیانی در خارج از این مرز و بوم دارند.

وی درباره ضرورت حجاب و عفاف در جامعه خاطر نشان کرد: هیچگاه به اجبار نمی‌توان افراد را به حجاب وادار کرد و اگر این امر فرهنگی با اجبار انجام شود دیگر عفاف معنا نخواهد داشت؛ برای نهادینه شدن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه باید همه دستگاه‌های فرهنگی به خصوص صدا و سیما دست به کار شوند؛ از طرفی شخصیت افراد در خانواده و مدرسه شکل می‌گیرد که ارزش‌ها باید در این مراکز نهادینه شود.

سعیدی‌کیا گفت: با تعطیل شدن خانه سینما موافق نبودم، اگر این نهاد مشکلی داشته باشد، باید با استفاده از هنرمندان آن را حل کنیم، این تعطیل شدن باعث تلخی اوقات خیلی از افراد می‌شود.

وی با بیان این‌که مخالف ادغام وزارت‌خانه‌ها بودم نیز در خصوص ادغام وزارت‌خانه جهاد سازندگی نیز تصریح کرد:در خودکفایی مرغ و گوشت مدیون جهاد سازندگی هستیم؛ من در طول دوره‌های کاری‌ام همواره با روحیه جهادی کار کردم و بر این اعتقادم که باید جهاد سازندگی به عنوان یک نهاد مستقل احیا شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها