کد خبر: ۱۲۶۷۳۰
زمان انتشار: ۰۶:۰۱     ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
«دعوت خاتمي به نامزدي فقط يك دلخوشي مقطعي و مبتني بر يك فضاي تخيلي است.»
598 به نقل از کیهان: اين مطلب را دويچه وله از قول «رضا-ح» از روزنامه نگاران زنجيره اي خارج نشين منتشر كرد. اين روزنامه نگار فراري مي گويد: در مورد كانديداتوري تحت فشار آقاي خاتمي، دو سابقه وجود دارد. اول سال 1380 كه او تحت فشار اطرافيان، با چشمان گريان پذيرفت كه كانديدا شود و يكي سال 1387 كه پيش از آمدن آقاي موسوي، اين فشارها كارساز شد و آقاي خاتمي كانديداتوري را پذيرفت. با اين وجود، اكنون فشار اطرافيان خاتمي تعيين كننده مسئله نيست، مسئله اصلي شرايط مد نظر حاكميت است كه تفاوت جدي با سال هاي 84 و 87 دارد و كفه ترازو را به سوي نيامدن خاتمي سنگين كرده است.

وي اضافه كرد: در مورد اهداف اصلاح طلبان، با يك سبد درخواست و آرزو مواجه هستيم. گروهي با اميد وارد كردن يك تلنگر به بدنه اصلاح طلب و جوشش دوباره در اين مسير هستند، گروهي ديگر، فرصت را براي احياي اصلاح طلبان و بازگشت به قدرت مناسب مي بينند و برخي عقيده دارند كه اين عرصه، بستري است براي نشان دادن قدرت اصلاح طلبان و فشار بيشتر بر حاكميت. ولي مسئله مهم تر اين است كه جريان اصلاحات و جنبش سبز چه برنامه اي براي بهره گيري از اين موج احتمالي دارد. اكنون برنامه مشخصي به چشم نمي خورد و فقط با يك دلخوشي مقطعي مواجه هستيم.

وي همچنين گفته است بازگشت اصلاح طلبان در كوتاه مدت به حاكميت ممكن نيست. مسئله اصلي اين است كه حاكميت به اصلاح طلبان اعتماد ندارد. در ماه هاي اخير بسيار شنيده ايم كه گفته اند خاتمي شرايطي براي بازگشت به قدرت گذاشته و حتي برخي الان مي گويند چون آن شرايط حاصل نشده، پس نبايد بيايد. در همين نامه زندانيان اصلاح طلبان هم ديديم كه نوشته بودند آقاي خاتمي بي خيال شرط آزادي ما شود. با احترام به نظرات اين دوستان بايد گفت اين يك فضاي تخيلي است، بحث اصلي شرايط خاتمي نيست، نظام براي خاتمي شرط گذشته است. اول بايد اين شرايط مد نظر نظام تأمين شود، بعد بحث بازگشت به صحنه سياسي و حضور در انتخابات مطرح شود. به نظرم اين درك واقعي تري از فضا هست كه چهره هايي چون حسين مرعشي از اصلاح طلبان يا مرتضي نبوي از اصولگرايان هم به آن اشاره كردند.

اين همكار نشريات زنجيره اي مي افزايد: آقاي خامنه اي در ديدار با سه اصلاح طلب يعني جهانگيري، موسوي لاري و انصاري كه دو نفرشان هم مانند آقاي خاتمي عضو مجمع روحانيون مبارز هستند، به صراحت گفته كه بايد ضدانقلاب را از خودتان دور كنيد. در واقع خواستار اين است كه آقاي خاتمي مرزبندي صريح داشته باشد با جنبش سبز، به نوعي خطايش در انتخابات 88 را بپذيرد تا به دامن نظام برگردد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
خاتمی عزیز لطفا بیا و کشور را از دست این اصولگرایان نجات بده به خدا در این 8سال با این همه در امد نفتی مملکت را رو به نابودی کشانده اند و با هیچ کشور درست و حسابی رابطه نداریم به خدا اگر بیایی اصولگرایان بیچاره می شوند
پاسخ
سهراب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۲ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
شریعتمدازی عزیز تا کی اخرتی هم وجود دازه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها