کد خبر: ۱۲۶۵۶۴
زمان انتشار: ۱۳:۰۱     ۳۱ فروردين ۱۳۹۲
598 به نقل از رجانیوز: شهر به طور کامل توسط نیروهای ویژه محاصره شده است. تمامی پرواز‌ها لغو و سیستم حمل و نقل عمومی شهر نیز خاموش شده است. هیچ جنبنده‌ای در خیابان نیست. پلیس به مردم هشدار داده که در خانه بمانند و هرگز درب منازل خود را بر روی غریبه‌ها باز نکنند. نیروهای ویژه، خانه به خانه جستجو می‌کنند تا بتوانند یک مظنون به انجام عملیات تروریستی را دستگیر کنند. تلویزیون‌ها مطرح و بزرگ جهان به صورت زنده و لحظه به لحظه اقدام به پوشش عملیات ضدخرابکاری می‌کنند. مردم جهان مظرب و نگران چشم به تلویزیون دوخته‌اند... 

نه! اشتباه نکنید. این ماجرا مربوط به فیلم سینمایی «هویت بورن» یا سریال «۲۴» نیست؛ این روایت هالیوودی، ماجرایی است که عصر دیروز در شهر بوستون ایالات متحده رخ داد و یک نمایش پر از دلهره و تعلیق همراه با جذابیت‌های بصری خلق شد. هالیوود نشان داد توانایی بالایی در انجام پروژه‌های مشترک با سازمان اطلاعات مرکزی آنریکا CIA دارد. شاید ماجرای بوستون را بعد از ماجرای «سفر نیل آرمسترانگ به کره ماه» و «حادثه یازده سپتامبر» بتوان سومین همکاری مشترک هالیوود و سی‌آی‌ای برای خلق نمایش در راستای استراتژی سیاست خارجی این کشور نامید. 
 
بوستون؛ به وقت بعدازظهر
 
رسانه‌های آمریکایی از تشدید تدابیر امنیتی در بحبوحه تلاش پلیس آمریکا برای دستگیری دومین مظنون بمب‌گذاری ماراتن بوستون خبر داده‌اند. پلیس آمریکا کشته شدن یکی از این مظنونان طی درگیری مسلحانه با پلیس را تأیید کرده و از تلاش‌ها برای یافتن مظنون دوم خبر داده است. منابع پلیس همچنین هویت نفر دوم را «زوخار سارنایوف» اعلام کرده‌اند که ۱۹ سال سن دارد. 
 
 
 
در طرح امنیتی اف بی‌آی ـ حرکت تمامی هواپیما‌ها، قطار‌ها و وسائل نقلیه عمومی در شهر بوستون آمریکا لغو شده و تدابیر امنیتی در شهرهای «بلمونت» کالیفرنیا و شهرهای «کمبریج» و «نیوتن» در ایالت «ماساچوست» تشدید شده‌اند. دانشگاه هاوارد هم به دلیل نگرانی‌های امنیتی کلاسهای امروزش را تعطیل کرده است. پلیس همچنین در شهرهای بوستون و واترتاون به مردم دستور داده درب‌های منازل خود را قفل کنند و از بیرون آمدن از منازل خود اجتناب کنند. 
 
شبکه خبری ان‌بی‌سی آمریکا گفته است دو فرد مظنون، هر دو برادر هستند و تابعیت کشور چچن را دارند. البته این خبر هنوز به طور رسمی تأیید نشده است. «دوال پاتریک»، فرماندار ایالت ماساچوست، از تمامی ساکنان شهر بوستون خواست در خانه بمانند، زیرا جستجو برای یافتن مظنون ۱۹ ساله همچنان ادامه دارد. ادعا شده که وی به سلاح‌های خطرناکی مجهز است. 
 
پلیس بوستون اعلام کرد تا اطلاع ثانوی تمامی خدمات تاکسی‌رانی در این شهر، معلّق می‌شود. شاهدان عینی می‌گویند در خیابان‌های شهر «واترتاون»، تعداد زیادی پلیس، با خودروهای زرهی در حال جستجوی خانه به خانه هستند. 
 
افکار عمومی برای تماشای این نمایش، بلیط نمی‌خرد
 
دکوپاژ این نمایش خیلی دقیق طراحی شده اما انگار دیگر حنای هالیوود هم برای مردم رنگی ندارد. کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی با شنیدن اخبار مربوط به این حادثه، به طور جدی آن را یک «فیلم ساخت دست هالیوود» نامیدند و اقدام به تمسخر آن کردند. تعدادی از واکنش‌های کاربران فیس‌بوک، توئی‌تر و گوگل پلاس به پوشش زنده این حادثه اینگونه بود: 
 
- نمیفهمم چرا بی‌بی سی دوربیناشو تو خیابونای بوستون نگه داشته؟ منتظره «جوهر» بپره جلو دوربین و صحنه‌های فیلم Taken رو اجرا کنه؟ یا بگه دالی؟ 
 
- مستن و مستن؛ بوستون و بستن (دستکاری یک ترانه زیرزمینی فارسی) 
 
- بوستون الان یه جک باوئر کم داره فقط
 
- شاید مثه فیلما این دوتا روس ادمای خوبی باشن و به دنبال نجات دنیا باشن ولی قدرتمندا می‌یخوان جلوشون رو بگیرن؛ رسانه هم که دستشونه
 
سایر شبکه‌های اجتماعی هم به محلی برای انتشار تصاویر و کاریکاتورهایی در این زمینه تبدیل شده بودند. نمایش بوستون برخلاف دو اجرای قبلی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا که با موفقیت همراه شده بود، این بار دیگر نتوانست افکار عمومی را با خود همراه کند. جوانانی که در سراسر دنیا به تماشای ۸ فصل سریال «۲۴» و قهرمان آن یعنی «جک باوئر» نشسته بودند، کاملا حس کردند که چه خط هدایت شده‌ای در ماجرای بوستون وجود دارد. 
 
پیش نمایش: بمبی که در ماراتن بوستون منفجر شد
 
ه‌مان روزی که صدای انفجار در جریان مسابقه دوی ماراتن بوستون، شنیده شد و فیلم‌های بی‌سابقه و جزئیات دقیق از آن منتشر شد، بسیاری از کار‌شناسان روابط بین‌الملل هشدار دادند که ممکن است این ماجرا یک سناریوی طراحی شده برای لشگرکشی جدید ایالات متحده به نقطه‌ای در جهان باشد؛ داستانی که یک بار در ۱۱ سپتامبر پیاده شد و هنوز خاک افغانستان را زیر چکمه‌های سربازان آمریکایی نگه داشته است. 
 
 
تاکید رسانه‌های آمریکایی بر مسلمان بودن مظنونین به بمبگذاری بوستون هم این شائبه را تشدید می‌کند که قرار است کاخ سفید به همراه متحدانش، فاز جدید پروژه اسلام هراسی در جهان را کلید بزنند؛ پروژه‌ای که همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران آغاز شد و همگام با قدرت گرفتن ایران، بر شدت و حجم آن افزوده شد. جالب آنکه مدیران ارشد این پروژه، هم اکنون در حال همراهی و کمک جدی به گروه‌های تروریستی به ظاهر مسلمان در سوریه علیه حکومت بشار اسد هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها