کد خبر: ۱۲۶۵۵۰
زمان انتشار: ۱۲:۴۷     ۳۱ فروردين ۱۳۹۲
سومین دوره از انتخابات شوراهای استانداری‌های عراق با حضور گسترده نیروهای امنیتی صبح امروز (شنبه) در 12 استان از 18 استان این کشور آغاز شد.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، این سومین دوره از انتخابات شورای استانداری‌ عراق از زمان آغاز حمله آمریکا به این کشور و اولین انتخابات شوراهای استانداری‌های عراق از زمان خروج نیروهای آمریکایی در سال 2011 است.

انتخابات امروز عراق در 12 استان از 18 استان این کشور برگزار می‌شود و در سه استان تحت کنترل اقلیم کردستان و نیز استان کرکوک که دولت مرکزی و اقلیم کردستان بر سر آن اختلاف دارند، برگزار نمی‌شود.

در همین حال وزارت کشور عراق نیز اعلام کرده که در دو استان سنی‌نشین الانبار و نینوا به دلایل امنیتی برگزاری انتخابات به وقت دیگری موکول شده است.

در انتخابات شوراهای استانداری‌های عراق 8302 نامزد از جمله 2205 زن برای به دست آوردن 447 کرسی در استان‌های مختلف عراق با هم رقابت می‌کنند.

هزاران تن از نیروهای امنیتی و پلیس عراق نیز که یک هفته پیش در این انتخابات شرکت کرده بودند، مسئولیت برقراری امنیت برگزاری انتخابات را در سراسر عراق بر عهده دارند.

نیروهای امنیتی عراق با استفاده از زره‌پوش‌ها و خودروهای نظامی خود در مناطق مختلف و شهرهای عراق که شاهد برگزاری انتخابات است، مستقر شده‌اند و تدابیر شدید امنیتی هم اکنون در این کشور در سطح بسیار بالایی به اجرا گذاشته شده است.

بنا بر اعلام کمیته برگزاری انتخابات عراق، 48 هزار و 292 ناظر محلی و 23 هزار و 841 ناظر از سوی دولت مرکزی برای نظارت بر این انتخابات تعیین شده‌اند و 271 ناظر بین‌المللی نیز بر برگزاری انتخابات نظارت می‌کنند.

شورای استانداری در عراق نقش تعیین‌کننده‌ای در اداره استان‌های این کشور دارند و اختیارات گسترده‌ای به آنها برای اجرای برنامه‌های دولت مرکزی و نیز برنامه‌هایی که در استان تصمیم به اجرای آن گرفته می‌شود، داده شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها