کد خبر: ۱۲۵۹۹۰
زمان انتشار: ۱۹:۲۹     ۲۸ فروردين ۱۳۹۲
سنای آمریکا امروز چهارشنبه درباره قانون جدید نظارت بر حمل سلاح در این کشور رأی‌گیری می‌کند.

به گزارش 598، خبرگزاری فارس به نقل از «صدای آمریکا»، سنای آمریکا در نظر دارد امروز چهارشنبه درباره اصلاحیه ای در لایحه جدید کنترل سلاح در این کشور رای گیری کند.

بر اساس این خبر، این اصلاحیه شامل ماده ای می شود که بازرسی های سوابق افراد خریدار سلاح را که به عنوان بخش کلیدی یک لایحه جامع تلقی می شود، گسترش می دهد.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که تا اواخر روز گذشته (سه شنبه) سران سنای آمریکا ظاهرا نتوانستند 60 رای مورد نیاز برای تصویب این اصلاحیه را جمع آوری کنند و تعداد انگشت شماری از سناتورها که شامل دموکرات های ایالت های پیشروی محافظه کار می شوند، هنوز در این باره تصمیمی نگرفتند.

از دیگر اصلاحیه هایی که قرار است امروز درباره آنها رای گیری شود، ممنوعیت فروش سلاح های تهاجمی مانند تسلیحات نظامی و همچنین اعمال محدودیت در اندازه خشاب های مهمات است که انتظار می رود رای گیری درباره آنها با شکست روبرو شود.

در ادامه این خبر آمده است که لایحه کلی کنترل سلاح که توسط سنا ارائه شده است، در پاسخ به تیراندازی های گسترده سال های اخیر در آمریکا و قتل عام گسترده ای مطرح شد که در دسامبر سال گذشته میلادی در دبستانی در ایالت «کانتیکت» آمریکا صورت گرفت و 26 کودک و معلم آنها در این واقعه به قتل رسیدند.

این لایحه پیشنهادی همچنین بودجه لازم برای تامین امنیت مدارس را افزایش می دهد و مجازات های جدیدی را برای قاچاق سلاح تعیین می کند.

هرگونه قانون جدید نظارت بر حمل سلاح در آمریکا باید در مجلس نمایندگان این کشور که تحت کنترل جمهوریخواهان قرار دارد نیز به تصویب برسد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها