کد خبر: ۱۲۵۷۱
زمان انتشار: ۲۰:۱۶     ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰
به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه، روزنامه الجزایری«الوطن» طی مقاله‌ای تاکید کرد: این سرکوب وحشیانه به منظور حفظ تاج و تخت هم پیمان خود حمد بن عیسی آل خلیفه است که برای توجیه سرکوبگری‌های وحشیانه خود و نیز نابودی مساجد و هتک حرمت‌ها به بهانه احمقانه‌ای متوسل شدند و آن این است که این جنگ علیه شیعه‌هایی که به طمع سلطه بر سنی‌ها چشم دوخته‌اند صورت می‌پذیرد.

*وقتی عربستان نتوانست جلوی محاکمه مبارک را بگیرد...

روزنامه الوطن ادامه داد: در توجیه احمقانه آنها شدیدترین و بدترین معنی فرقه گرایی وجود دارد و با بی توجهی به فساد همپیمان خود حمد بن عیسی، و نیز با بی توجهی به عواقب توجیهات احمقانه‌ای که دارند، به کار خود ادامه می‌دهند و پس از این که کوشش‌های آنها برای جلوگیری از محاکمه‌ی همپیمان خود حسنی مبارک نا کام ماند حوادث کلیسای امیابا در قاهره به وجود آمد تا نقشه‌های آنها در بی‌ثبات کردن مصر مشخص گردد.

*نقش عربستان در مطرح کردن شیوخ کم‌سواد

این روزنامه الجزایری نوشت: بر اساس گزارش‌های منتشر شده از « واشنگتن پست» و «نیویورک تایمز» عربستان نقش کلیدی و مستقیمی در تقویت سلفی‌ها با پشتیبانی و کمک مالی داشته تا جایی که شیخ‌های خود در الازهر که سواد دینی قابل توجهی ندارند به ستاره‌های رسانه‌های ماهواره‌‌ای برای ترویج و اشاعه اندیشه وهابیت تبدیل کرده است.

*دلارهای عربستان در مصر چه می‌کند؟

و باز بر اساس گزارشهای منتشر شده از این دو روزنامه، دولت عربستان، دو میلیارد دلار از بودجه نشر و اشاعه دعوت اسلامی خود را به سلفی‌های مصری که خط مشی شیخ‌های آنها را دنبال می کنند و لباس آنها را می‌پوشند و فتواهای آنها را منتشر و فکر آنها را ترویج می‌کنند اختصاص داده است.

بعد از این ایده پیوستن اردن و مغرب به شورای همکاری‌های کشورهای خلیج فارس مطرح می‌شود که نقطه مشترکی بین این دو کشور و دیگر کشورهای خلیج فارس وجود ندارد، به جز یک نقطه مشترک و آن چیزی جز پادشاهی نیست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها