کد خبر: ۱۲۵۴۴۳
زمان انتشار: ۲۰:۰۷     ۲۶ فروردين ۱۳۹۲
دبير سازمان ليگ فوتبال حرفه‌اي گفت: محل برگزاري فينال جام حذفي بين دو تيم پرسپوليس و سپاهان يا با توافق يا با قرعه‌کشي مشخص مي‌شود.
به نقل از سايت سازمان ليگ، علي کاظمي؛ دبير سازمان ليگ به طور کامل مسائل مربوط به برنامه‌ريزي ليگ برتر و جام حذفي و محدوديت‌هاي سازمان ليگ براي تغيير احتمالي در اين برنامه‌ها را تشريح کرد و گفت: با توجه به تصويب هيئت رئيسه و محدوديت‌هاي زماني امکان تغيير در برنامه اعلام شده ليگ برتر و جام حذفي بسيار ضعيف است.

کاظمي افزود: ابتدا اعلام کرده بوديم برنامه تصويب شده مي‌تواند مورد اعتراض تمام تيم‌ها واقع شود چرا که مي‌دانستيم فاصله زماني که در برگزاري مسابقات به دليل حضور نمايندگان فوتبال ايران در آسيا ايجاد مي‌شود، محدوديت‌هاي زماني را براي ما در پي خواهد داشت. پيش از اين گفته‌ بوديم برنامه اعلام شده ايده‌آل نيست بلکه ما بين بد و بدتر ناچار شديم بد را انتخاب کنيم. طبيعي است که در مورد اين برنامه اظهار نظرهاي مختلفي باشد اما واقعيت‌هايي وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره مي‌کنم:

در تقويم مسابقات ليگ برتر زمان‌هايي براي آمادگي تيم ملي اختصاص پيدا کرد که برگزاري مسابقات مقدماتي جام جهاني و جام ملت‌هاي آسيا يکي از عوامل موثر در اين محدوديت زماني است. همچنين برنامه مسابقات ليگ قهرمانان آسيا را ما تنظيم نکرده‌ايم بلکه اين برنامه از طرف AFC ابلاغ مي‌شود که متاسفانه چندان با برنامه‌هاي ما متناسب نيست و در آن بيشتر برنامه فوتبال باشگاهي شرق آسيا مورد توجه قرار گرفته که در مسير برنامه‌ريزي مسابقات ما مشکل ايجاد مي‌کند.

وي ادامه داد: از طرفي تاخير در برگزاري مسابقات جام حذفي عامل ديگر محدوديت زماني بود. زماني موافقت با برگزاري مسابقات جام حذفي اعلام شد که زمان زيادي را از دست داده بوديم. علاوه بر اينها محدوديت‌ زماني ديگر سازمان ليگ فرصت پايان رقابت‌هاي ليگ برتر تا تاريخ 20 ارديبهشت است، چرا که مسابقات مرحله يک شانزدهم نهايي ليگ قهرمانان آسيا در تاريخ 24 و 25 ارديبهشت و بازي‌هاي برگشت آن در تاريخ 30 و 31 ارديبهشت برگزار مي‌شود. به اين موضوع بايد اردوهاي تيم ملي فوتبال براي بازي‌هاي 14، 21 و 28 خرداد را نيز اضافه کرد. بنابراين ما هيچ راهي جز اتمام مسابقات در تاريخ 20 ارديبهشت نداشتيم. در اين ميان بايد مسائلي چون حفظ شرايط ورزشگاه آزادي براي بازي‌هاي استقلال و پرسپوليس و طول مسافت سفر نمايندگان ايران در آسيا را نيز محاسبه مي‌کرديم.

وي درباره برنامه پيشنهادي باشگاه سپاهان بيان کرد: اگر بخواهيم هفته‌ سي وسوم ليگ برتر را در تاريخ 30 فروردين برگزار کنيم آن وقت شايد به جاي سپاهان، استقلال معترض شود. استقلال در روز جمعه 23 فروردين با گهر بازي کرد و 26 فروردين نيز با سپاهان بازي دارد. حال اگر قرار بود آنها 30 فروردين در اهواز با فولاد و سوم ارديبهشت با الريان بازي کند مشخص است که اين تيم به اين برنامه معترض مي‌شد. ضمن آنکه فشاري که در اين برنامه به استقلال مي‌آمد بسيار بيشتر از فشاري است که در برنامه فعلي براي سپاهان وجود دارد.

دبير سازمان ليگ افزود: طبيعي است که هر برنامه‌اي اعلام شود تبعات خاص خودش را دارد و ما به همين دليل از همه باشگاه‌ها عذرخواهي کرده بوديم. به نظر باشگاه سپاهان احترام مي‌گذاريم و از آنها عذرخواهي مي‌کنيم اما اين برنامه در نشست هيئت رئيسه سازمان ليگ که نبي، تاج و بهروان در آن حضور داشتند تصويب شده است. بنابراين اين يک تصميم جمعي بوده و هرگونه جهت‌گيري خاص به نفع تيمي خاص در آن منتفي است.

کاظمي تصريح کرد: دقيقا همان برنامه‌اي که باشگاه سپاهان براي ليگ برتر پيشنهاد داده نيز در هيئت رئيسه سازمان ليگ بررسي و در نهايت برنامه‌ فعلي از سوي هيئت رئيسه سازمان ليگ اعلام شد. بنابراين به اين جمع‌بندي مي‌رسيم که با توجه به بررسي تمام اين برنامه‌ها و جوانب آن احتمال تغيير در برنامه اعلام شده 2 هفته ليگ برتر و فينال جام حذفي بسيار ضعيف است.

وي درباره زمان فينال جام حذفي گفت: زمان فينال جام حذفي در هيئت رئيسه سازمان ليگ تصويب شده است. آنچه باشگاه پرسپوليس مطالبه مي‌کند تغيير زمان بازي اين تيم با ملوان است و اينکه چرا اين ديدار همزمان با بازي سپاهان است.

وي در زمينه درخواست باشگاه پرسپوليس براي تعويق بازي با ملوان گفت: سپاهان و پرسپوليس روز 14 ارديبهشت در فينال جام حذفي بازي دارند و بازي پرسپوليس با ملوان را در روز 10 ارديبهشت همزمان با بازي سپاهان و الغرافه در نظر گرفته‌ايم. با اين حال درخواست باشگاه پرسپوليس را به هيئت رئيسه سازمان ليگ ارائه خواهيم کرد تا بررسي شود.

دبير سازمان ليگ برتر درباره بحث منع قانوني حضور 3 تيم از يک استان در ليگ برتر عنوان کرد: در آيين‌نامه و قوانين ما چنين چيزي وجود ندارد. طبق قوانين سازمان ليگ هر تيم ابتدا بايد جايگاه قابل قبول را کسب کند و سپس حداقل شرايط استاندارد حضور در ليگ برتر را داشته باشد. البته امسال فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ با توجه به الزامات AFC کنترل کامل را روي باشگاه‌ها انجام مي‌‌دهند و آنها ملزم به داشتن شرايط حرفه‌اي براي حضور در ليگ برتر هستند. هم اکنون استان تهران بيش از 3 تيم در ليگ برتر دارد و بنابراين هيچ منع قانوني براي حضور 3 تيم در مسابقات ما وجود ندارد.

کاظمي همچنين در مورد پيشنهاد ميزباني جام حذفي از سوي استان‌هاي خراسان رضوي و هرمزگان اظهار داشت: اين مکاتبات بيشتر با فدراسيون فوتبال انجام مي‌شود و به احتمال زياد فدراسيون تا فردا(سه شنبه) که زمان مشخص شدن مکان فينال جام حذفي است اين درخواست‌ها را به ما اطلاع خواهد داد. آنچه اهميت دارد اين است که دو تيم ابتدا درباره محل برگزاري فينال با يکديگر توافق کنند. اينکه اين استان‌ها اعلام آمادگي کرده‌اند اين مزيت را دارد که نشان مي‌دهد آنها در داخل استان خود هماهنگي‌هاي لازم را انجام داده و موافقت‌هاي خود را کسب کرده‌اند که اين موضوع به ما کمک خيلي زيادي خواهد کرد.

کاظمي افزود: در اين جلسه 2 باشگاه مي‌توانند روي برگزاري بازي در استاني بي‌طرف توافق کنند و يا اينکه قرعه‌کشي ميان 2 شهر تهران و اصفهان يا شهرهاي بي‌طرفي که احتمالا پيشنهاد دهند برگزار مي‌شود.

وي درباره عدم حضور برخي سرمربيان ليگ برتري در نشست‌هاي خبري اظهار داشت: حضور در نشست‌هاي خبري جزو مقررات و الزاماتي است که از قبل اعلام شده و سرمربيان بايد در اين نشست‌ها حاضر شوند. تنها در صورتي که عذر کاملا موجهي وجود داشته باشد سرمربي مي‌تواند به اين نشست نيايد. به طور قطع سرمربياني که در نشست‌هاي خبري حاضر نشوند کارشان به کميته انضباطي گزارش و جريمه‌هايي براي آنها در نظر گرفته خواهد شد.

کاظمي خاطرنشان کرد: سازمان ليگ براي فصل آينده تمهيداتي را انديشيده تا بتوانيم از اطلاعات و دانش سرمربيان بيشتر استفاده کنيم و به منظور احترام به رسانه‌ها قوانين و مقرراتي را در نظر بگيريم و کمتر شاهد غيبت سرمربيان تيم‌ها در نشست‌ خبري باشيم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها