کد خبر: ۱۲۴۶۳۰
زمان انتشار: ۱۲:۴۳     ۲۲ فروردين ۱۳۹۲
علیرغم نفوذ لابی قدرتمند سلاح در آمریکا، گروهی از نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه سنا در نهایت در خصوص بررسی پیشینه خریداران سلاح در آمریکا به توافق رسیدند.

به گزارش598، فارس به نقل از شبکه «بی بی سی»، گروهی از نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه سنا آمریکا پس از بحث‌های جنجالی در خصوص محدود کردن حمل سلاح در نهایت در زمینه بررسی پیشینه کیفری خریداران اسلحه در آمریکا، به توافق رسیدند.

طبق توافق سناتورهای آمریکایی، از این پس سوء پیشینه کیفری خریداران اسلحه بررسی می‌شود و همچنین نمایشگاه‌های خصوصی اسلحه، مبادلات اسلحه در شبکه اینترنت یا هر گونه خرید و فروش با تبلیغات نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، این محدودیت مبادلات اسلحه بین اشخاص که در آن خدمات اینترنتی یا آگهی هزینه‌دار استفاده نشده را در برنمی‌گیرد.

به دنبال تراژدی تیراندازی دبستان «سندی هوک» در منطقه نیوتاون ایالت «کانتیکت» در اواخر سال گذشته میلادی، یک جوان 20 ساله آمریکایی با سلاح خود 20 کودک 6 تا 7 سال و 7 فرد بزرگسال را کشت.

این مسئله جنجال‌های بسیار زیادی را در آمریکا به وجود آورد به طوریکه «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا خواستار وضع قوانینی برای محدود شدن استفاده از سلاح در این کشور شد اما لابی قدرتمند سلاح در آمریکا مالکیت اسلحه را از حقوق اساسی مردم می‌دانند و بر این باورند که محدود شدن مالکیت اسلحه از وقوع کشتار جمعی جلوگیری نمی‌کند.

«جو منچین»، سناتور دموکرات و « پاتریک تومی» سناتور جمهوری‌ خواه سنا روز گذشته به این توافق دست پیدا کردند و انتظار می‌رود که تعداد زیادی از سناتور‌ها از دو حزب از نظر آن‌ها حمایت کنند.

اوباما گرچه محدودیت‌های مورد نظر این دو سناتور را کافی نمی‌داند، توافق آن‌ها را مهم ارزیابی کرده است با صدور بیانیه‌ای گفت که اعمال این محدودیت‌ها خرید اسلحه توسط افراد خطرناک را دشوار‌تر خواهد کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دموکرات‌ها در صدد هستند، امروز، پنجشنبه، طرح خود برای محدود شدن مالکیت و حمل اسلحه را در مجلس سنا مطرح کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها