کد خبر: ۱۲۴۳۶۲
زمان انتشار: ۱۴:۱۱     ۲۱ فروردين ۱۳۹۲
بسته ویژه ایام فاطمیه ؛
تقارن عید نوروز با ایام سالگرد شهادت جانسوز بی بی دو عالم حضرت فاطمه مرضیه (س) بهار امسال را فاطمی کرد. زهرای اطهر مادر یازده نور امامت، همسر وصی و برادر رسول خدا  و دخت مکرم آخرین فرستاده ی پروردگار روی زمین، در حالی از این دنیا رخت بربست که تا آخرین لحظه از ولایت و دفاع از حریم مولایش علی (ع) سخن می‌گفت.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به فرموده رهبر معظم انقلاب "فاطمیه را باید عاشورایی برگزار کرد" زیرا که فاطمیه مادر حماسه عاشوراست. بر ماست فاطمیه را فاطمی بدانیم و روزگارمان را نیز فاطمی پیش گیریم. بنابراین بسته ویژه ایام فاطمیه به امید گوشه چشم صدیقه کبری برای شما آماده گردیده است.

مداحی میثم مطیعی به مناسبت تقارن ایام فاطمیه با نوروز:

گویا جبرائیل با تو سخن ها دارد ...

در ابتدا شاید برای شما هم سوال باشد که: مصحف فاطمه «س» چيست؟
گويند حضرت فاطمه(س) كتابي به نام مصحف دارد، كه قرآن جامع همان است، و در دست امامان(ع) دست به دست مي گشته، و اكنون در نزد حضرت مهدي آل محمد(عج) است، و هنگام ظهور، آن را آشكار مي سازد، اما آيا اين مصحف با قرآني كه در همه جا در دسترس ماست، فرق دارد؟ پاسخ این است که قرآني كه اكنون در همه جا در دسترس است، تحريف و كم و زياد نشده، بلكه همان قرآني است كه با املاء پيامبر اكرم (ص) نوشته شده و تنظيم گشته است، و شخص پيامبر(ص) در نام گذاري سوره ها و تقسيم قرآن به 114 سوره، و تنظيم آن به همين صورت فعلي نظارت كامل داشته است. ولي مصحف فاطمه زهرا (س) كتاب ديگر با محتواي ديگر است، و هيچ گونه تضادي با قرآن ندارد. توضيح اين كه، مطابق روايات، مصحف فاطمه (س) كتاب مخصوصي است با مطالبي كه آن مطالب از ناحيه فرشته مخصوص يا جبرئيل به حضرت فاطمه (س) القاء شده، و حضرت علي (ع) آن را نوشته و تدوين كرده است، در اين كتاب سخني از حلال و حرام نيست، بلكه مشتمل بر حوادث غيبي آينده و اسرار آل محمد (ص) است، و در نزد امامان (ع) دست به دست مي گشته و اكنون در نزد حضرت مهدي (عج) است و هنگام ظهور آن را آشكار مي سازد، بنا براين نسبت فوق نارواست. در اين راستا نظر شما را به چند روايت زير جلب مي كنيم:

1- شيخ كليني به سند خود از ابوعبيده نقل مي كند: كه يكي از اصحاب از امام صادق(ع) پرسيد:

«مصحف فاطمه(س) چيست؟»

امام صادق (ع) پس از سكوت طولاني فرمود: «فاطمه (س) 75 روز بعد از رسول خدا (ص) زنده بود و در اين ايام از فراق پدر، بسيار غمگين بود. جبرئيل نزد فاطمه (س) مي آمد، و او را دلداري مي داد و احوال و مقام هاي پدرش را براي او بيان مي كرد، و از حوادث آينده و غيبي در مورد ظلم هاي دشمنان به فرزندانش به او خبر مي داد، حضرت علي (ع) آن مطالب را مي نوشت، و آن (مجموعه) نوشته شده، همان مصحف فاطمه (س) است.»

2- روزي يكي از شاگردان امام صادق (ع) به نام حماد بن عثمان در محضر آن حضرت بود، سخن از مصحف فاطمه(س) به ميان آمد، حماد مي گويد: از آن حضرت شنيدم درباره مصحف فاطمه (س) چنين فرمود: «هنگامي كه رسول خدا (س) رحلت كرد، فاطمه (س) بسيار اندوهگين شد كه اندازه آن را كسي جز خدا نداند، در اين هنگام فرشته اي به حضور فاطمه (س) مي آمد، فاطمه (س) را دلداري مي داد و با او هم سخن مي شد، فاطمه (س) حاضر شدن فرشته را احساس مي كرد و صدايش را مي شنيد، ماجرا را به حضرت علي (ع) خبر داد، حضرت علي (ع) به فاطمه (س) فرمود: «وقتي كه حضور فرشته را احساس كردي و صدايش را شنيدي، به من بگو.» آنگاه فاطمه (س) به حضرت علي (ع) خبر مي داد، حضرت علي (ع) نزد فاطمه (س) مي آمد و هرچه (از فاطمه يا از فرشته) مي شنيد، مي نوشت. تا آن كه از آن نوشته ها مجموعه اي به نام مصحف، تدوين شد، در آن مصحف چيزي از حلال و حرام نيست، بلكه در آن از حوادث (غيبي) آينده، خبر داده شده است.»

3- امام صادق(ع) در سخن ديگري فرمود: «مصحف فاطمه (س) در نزد ما است، معتقد نيستم كه در آن، چيزي از قرآن باشد، آنچه را كه مردم به آن نياز دارند در اين وجود دارد، و ما به كسي احتياج نداريم، در آن مصحف، حتي مجازات يك تازيانه و نصف تازيانه و يك چهارم تازيانه و جريمه خراش هست.»

4- امام صادق (ع) در ضمن گفتار و احتجاج در رد مخالفان فرمود: «اگر آنها راست مي گويند، مصحف فاطمه (س) را كه وصيتش در آن است، و سلاح پيامبر (ص) نيز همراه آن است بيرون آورند.»  يعني مصحف فاطمه (س) در نزد ما ست، و وصيت حضرت زهرا (س) كه در آن مصحف ذكر شده ،مخالفان را تكذيب مي كند.

5- فضيل بن سكره مي گويد: به محضر امام صادق (ع) شرفياب شدم، به من فرمود: آيا مي داني كه اندكي قبل چه چيزي را مطالعه مي كردم؟ گفتم: نه، فرمود: به كتاب فاطمه (س) مي نگريستم، نام همه سلاطين كه در زمين فرمان روايي مي كنند و همچنين نام پدران آنها در آن، ذكر شده است، ولي من از نوادگان امام حسن (ع) (و زمامداري آنها) چيزي را در مصحف نديدم.» یعنی بعد از امیرالمومنین علی (ع) حکومت به خاندان علی و فاطمه نرسیده است و این حق الهی از آن ها غصب شده .

گزیده ای بسیار شنیدنی و کوتاه از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره ی مصحف حضرت فاطمه مرضیه (س) را از اینجا بشنوید.
 
راوی: حجت الاسلام هاشمی نژاد
در سال 79 بین فاطمیه اول و دوم، من در اردکان یزد منبر می رفتم. یک شب در عالم رویا به حقیر گفتند که به حاج آقا مجتبی تهرانی بگو: «خدماتی را که به حضرت زهرا (س) کردی، بی بی قبول کردند». من از خواب بیدار شدم و به ایشان تلفن کردم. ساعت 10 صبح بود. بعد از سلام و علیک به ایشان گفتم که عنایتی از ناحیه حضرت زهرا (س) به شما شده است و حضرت چنین پیغامی به شما دادند.

ایشان منقلب شد و شروع کرد به گریه کردن؛ به شدت گریه کرد و بعد از چند ثانیه که آرام شد، فرمود: «این رؤیا عجیب است! چون دیشب، من نسبت به یک سید انجام وظیفه ای کردم و حاجتش را برآوردم؛ وقتی که او رفت، من رو به قبله ایستادم و به حضرت زهرا عرض ادب کردم و گفتم: «بی بی جان؛ دلم می خواهد که شما قبول بفرمایید! حالا شما که از فرزندان ایشان هستید در اردکان با من تماس گرفته اید و دقیقاً عین جمله ای که من از حضرت زهرا خواستم به من بگویید که حضرت زهرا کارم را قبول کردند.»
لازم به ذکر است که شرح خطبه فدکیه مرحوم آیت‌الله تهرانی تاکنون پرفروش‌ترین اثر وی بوده و از سال 90 تاکنون قریب به 100 هزار نسخه از این اثر منتشر شده است .

چنانکه دست گدایی شبانه می لرزد
دلم برای تو ای بی نشانه می لرزد
هنوز کوچه به کوچه ،حکایت از مردیست
که دستِ بسته ی او عاشقانه می لرزد
چه رفته است به دیوار و در که تا امروز
به نام تو در و دیوار خانه می لرزد
چه دیده در که پیاپی به سینه می کوبد؟
چه کرده شعله که با هر زبانه می لرزد؟
هنوز از آنچه گذشته است بر در و دیوار
به خانه  چند دلِ کودکانه می لرزد
دگر نشان مزار تو را نخواهم خواست
که در جواب، زمین و زمانه می لرزد
ز من شکیب مجو ، کوه صبر اگر باشم
همین که نام تو آرند شانه می لرزد

***
"میلاد عرفان پور"

 در ایام فاطمیه دانشگاه های کشور نیز بوی فاطمی می گیرد و با برگزاری مراسم فاطمی به نوعی هم دردی خود را با مولای متقیان ابراز می کنند که گزارش تصویری نمایشگاه "95 روز باران" را از اینجا می‌توانید مشاهده کنید.

همچنین، گزارش تصویری از نمایشگاه "کوچه‌های بنی‌هاشم" را می‌توانید از اینجا ببینید.

لازم به ذکر است مراسم سوگواری و عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) طبق روال همه ساله از سوی رهبر معظم انقلاب به مدت پنج شب برگزار می‌شود.

این مراسم از شب اول تا شب پنجم جمادی الثانی برابر با پنج‌شنبه ۹۲/۰۱/۲۲ تا دوشنبه ۹۲/۰۱/۲۶ پس از نماز مغرب و عشاء، در حسینیه امام خمینی رحمه‌الله واقع در تهران، خیابان فلسطین جنوبی، تقاطع آذربایجان برپا خواهد بود. همچنین، پیش از آغاز مراسم، حجت‌الاسلام فلاح‌زاده به بیان احکام شرعی خواهند پرداخت.

برنامه این مراسم به شرح زیر است:

xa9f1tdapts5fsjklh6l برنامه مراسم ایام فاطمیه در بیت رهبری 92

معرفی نرم افزار با کلیک فاطمی

مركز تحقيقات رايانه‌ای قائميه اصفهان، مجموعه 55 سخنرانی آيت‌الله مصباح يزدی در شرح خطبه فدكيه را در قالب كتابی الکترونیک منتشر كرده است.

دریافت نسخه "جاوا"

دریافت نسخه "اندروید"

دریافت نسخه "pdf"


حدیث شریف کساء، یکی از مهمترین احادیثی است که در کتب شیعه نقل و بدان سفارش شده است که نسخه منقول آن از جابربن عبدالله انصاری است؛ مهمترین محور این حدیث، نحوه برخورد حضرت صدیقه کبری، با پدر، همسر و فرزندان خویش و در نهایت اثبات حقانیت اهل بیت سلام الله علیها و ائمه اطهار است که می‌توانید قرائت این حدیث شریف را با نوای حاج مهدی سماواتی، از اینجا بشنوید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها