کد خبر: ۱۲۴۳۱۴
زمان انتشار: ۱۲:۴۸     ۲۱ فروردين ۱۳۹۲
دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد، هشدار کره شمالی به خارجی‌های مقیم سئول مبنی بر خارج شدن از این کشور تنها یک جنگ روانی است.

به گزارش598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، کیم هینگ، سخنگوی ریاست جمهوری کره جنوبی در کنفرانسی خبری اعلام کرد: این هشدار کره شمالی به عنوان یک جنگ روانی علیه خارجی‌های مقیم کره جنوبی تلقی می‌شود. ما معتقدیم که خارجی‌ها در کره شمالی همانند شهروندان ما از آنجایی که اعتماد بسیاری به ارتش ما و کره جنوبی دارند، دچار ترس و وحشت نمی‌شوند.

پس از آنکه کمیته صلح آسیا - اقیانوسیه دو کره در کره شمالی از تمامی سازمان‌ها، کارخانجات و توریست‌های خارجی در کره جنوبی خواست در صورت آغاز جنگ برای خارج شدن از سئول آماده شوند، این سخنرانی کیم هینگ منتشر شد.

این کمیته اعلام کرد: کره شمالی نمی‌خواهد تا در این جنگ خارجی‌های مقیم کره جنوبی قربانی شوند و هشدار می‌دهد که این اوضاع در شبه جزیره کره به تدریج در حال تبدیل شدن به یک جنگ "هسته‌ای" است.

سخنگوی رئیس جمهوری کره جنوبی با اشاره به احتمال بسیار زیاد پرتاب موشکی کره شمالی گفت: هم اکنون زمان آن است که کره شمالی میان ضعف اقتصادی و تحریم‌های سیاسی از سوی جامعه بین‌المللی که پس از پرتاب‌های موشکی صورت می‌گیرد و یا تبدیل شدن به یکی از اعضای جامعه بین‌المللی پس از توقف اقدامات تحریک آمیز یکی را انتخاب کند.

وی همچنین به کره شمالی تاکید کرد تا در خصوص آینده کشورش تصمیم درست را اتخاذ کند.

این در حالی است که وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، مسکو در خصوص این وضعیت متشنج و ناآرام در شبه جزیره کره نگران شده و رفتار تحریک آمیز و جنگ طالبانه پیونگ یانگ را تایید نمی‌کند.

الکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در آستانه نشست وزرای خارجه گروه 8 در لندن گفت، روسیه به همراه شرکای گروه 8 خود در خصوص تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره ابراز نگرانی کرده‌ است.

این در حالی است که وی در ادامه گفت: ما همچنین به طور قاطع مخالف استفاده از اقدامات کره شمالی به عنوان دستاویزی برای تقویت گسترده نظامی در شمال شرق آسیا هستیم که باعث گسترش استفاده از سلاح در این منطقه می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ادامه افزود: در همین حال توسعه سیستم‌های دفاع ضد موشکی و دیگر اقدامات به طور واضح فراتر از خنثی کردن تهدید ایجاد شده از سوی برنامه‌های هسته‌ای موشکی کره شمالی است.

پس از آنکه کره شمالی در 12 فوریه در پاسخ به مانورهای نظامی مشترک میان سئول و واشنگتن سومین آزمایش اتمی خود را انجام داد، تنش‌ها در شبه جزیره کره شدت یافت. به دنبال این آزمایش اتمی آمریکا تحریم‌های اقتصادی علیه کره شمالی اعمال کرد، کره شمالی نیز یک جنگ تمام عیار را علیه کره جنوبی اعلام و تهدید کرد که پایگاه‌های آمریکا را در اقیانوس آرام مورد حمله اتمی قرار می‌دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها