کد خبر: ۱۲۴۲۴۶
زمان انتشار: ۱۱:۴۱     ۲۱ فروردين ۱۳۹۲
پیکر علامه آیت‌الله دکتر عبد الهادی فضلی با حضور گسترده مردم و علمای دینی در شهر سیهات در استان القطیف در شرق عربستان تشییع شد.

به گزارش598، خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری راصد، هزاران نفر عصر سه شنبه در مراسم تشییع علامه فضلی در شهر سیهات شرکت کردند. مردم از نواحی مختلف خود را برای شرکت در مراسم تشییع به شهر سیهات رسانده بودند و در آن شماری از علمای دینی نیز حضور داشتند.

مراسم تشییع بعد از اقامه نماز بر پیکر علامه فضلی از خیابانهای سیهات به سمت قبرستان این شهر برگزار شد.

برخی منابع درگفتگو با شبکه خبری راصد شمار حاضران را دهها هزار نفر برآورد کردند که از مناطق مختلف الاحساء، القطیف و الدمام محل اقامت این علامه فقید آمده بودند.

پیشاپیش مراسم تشییع که حدود سه ساعت طول کشید، دهها نفر از بارزترین علمای دینی حرکت می کردند  هزاران نفر تلاش می کردند که تابوت این علامه فقید را روی دستها و شانه های خود بگیرند؛ تابوتی که با پارچه ای سیاه رنگ مزین به آیات قرآن کریم پوشیده شده بود.

دهها پرچم حسینی نیز در کنار مسیر تشییع پیکر علامه فضلی برافراشته شده بود و تشییع کنندگان در رثای این علامه فقید می گریستند و نوحه سرایی می کردند.

علامه فضلی در هفتاد و هشت سالگی در منطقه القطیف بعد از مبارزه طولانی با بیماری دار فانی را وداع گفت و در طول عمر پر برکت خود خدمات زیادی به اسلام کرد.

شیخ عبدالهادی در 1935 میلادی در روستای صبخه العرب یکی از روستاهای نزدیک به بصره در جنوب عراق به دنیا آمد و در بصره زیر نظر پدرش آیت الله میرزا محسن الفضلی مدارج عالیه دینی را پشت سرگذاشت و عضو هیئت عالی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام بود.

تحصیلات دانشگاهی وی در دانشگاههای نجف و بغداد بود و در رشته صرف و نحو در دانشگاه ملک عبدالعزیز در جده نیز تحصیل خود را ادامه داد و همچنین در رشته زبان عربی از دانشگاه قاهره دکترا گرفت. وی یکی از دوستان صمیمی شهید محمد باقر صدر بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها