کد خبر: ۱۲۴۰۱۵
زمان انتشار: ۱۸:۳۷     ۲۰ فروردين ۱۳۹۲
«ریاست عالی حزب نهضت اسلامی» تاجیکستان از تشدید فشار نهادهای دولتی بر اعضا و طرفداران این حزب ابراز نگرانی کرد.

به گزارش598، به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، سامانه خبری حزب نهضت اسلامی تاجیکستان در مطلبی آورده است که ریاست عالی این حزب در جلسه‌ای با بررسی این مسئله بر ضرورت تدوین اقداماتی برای جلوگیری از فشارهای بیشتر برخی نهادهای دولتی تأکید کرد.

«سعید‌ عمر حسینی» معاون رئیس حزب نهضت اسلامی تاجیکستان نیز در مصاحبه با پایگاه‌های خبری اعلام کرد: در این نشست که با حضور اعضای ریاست و فعالان حزبی دعوت‌شده از مناطق مختلف کشور برگزار شد، شکایت‌هایی مبنی بر وجود فشارهای آشکار و پنهان نهادهای دولتی نسبت به اعضای این حزب مطرح شد.

بنا به گفته وی، در این جلسه تأکید شد که برخی از مسؤلان محلی در نشست و ملاقات‌های خود علیه حزب نهضت اسلامی و اعضای فعال این حزب بیانیه‌هایی صادر کرده و مانع برگزاری جلسات حزبی شده‌اند.

این مقام حزب نهضت اسلامی تاجیکستان تصریح کرد که در برخی از نواحی مسؤلان بخش‌های محلی حزب نهضت به نهادهای انتظامی دعوت شده و مورد بازپرسی قرار می‌گیرند.

به گفته حسینی، ریاست عالی حزب نهضت اسلامی تاجیکستان در این جلسه تصمیم گرفت که به منظور حل مشکل و جلوگیری از مخالفت‌های احتمالی، در آینده نزدیک از دفتر مرکزی حزب به مناطق مختلف گروه‌هایی اعزام شوند و با اعضای این سازمان و نمایندگان محلی حکومت‌ ملاقات کنند تا برای حل مشکلات مشترکا تدابیری اندیشیده شود.

این نماینده پارلمان تاجیکستان همزمان تأکید کرد که با وجود این همه فشار، در جلسه ریاست حزب نهضت بیانیه‌ای به تصویب رسید که در آن از اعضای این حزب دعوت شد تا در حل مسائل پیش آمده آرام بوده و خویشتن‌داری کنند.

به گفته وی، در این بیانیه تصریح شده است که با توجه به افزایش نفوذ حزب نهضت، افزایش فشار نیز بر آن یک امر طبیعی بوده اما برای حفظ آبرو و جایگاه باید از هرگونه عمل ناصحیح پرهیز کرد.

وی معتقد است که محبوبیت رو به افزایش حزب نهضت حکومت را آرام نمی‌گذارد زیرا نهضت اسلامی تاجیکستان تنها رقیب توانمند در کشور است.

در جریان این جلسه پیشنهادهایی نیز مطرح شد که اگر نهادهای دولت در برابر حزب نهضت اسلامی تاجیکستان در مدت 3-4 ماه آینده فشار و تعقیب را ادامه دهند اعضای این حزب اقدام به تظاهرات کند و جامعه را بدین وسیله از مشکلات خود باخبر سازند.

با این حال، بیشتر اعضای ریاست عالی حزب نهضت اسلامی تاجیکستان این پیشنهاد را قبول نکردند.

حزب نهضت اسلامی تاجیکستان که قرار است تا 2 هفته دیگر چهلمین سالگرد تأسیس خود را گرامی بدارد، تصمیم گرفت تا در پیامی به این مناسبت با مراجعه به مقامات دولت خواستار همکاری مطلوب و جلوگیری از فشارهای غیرموجه آنان بر اعضای این حزب شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها