کد خبر: ۱۲۴۰۰
زمان انتشار: ۲۰:۱۵     ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰

بولتن نیوز : در حالي كه شرايط امروز جهان اسلام به لحاظ بيداري ملت هاي مسلمان، در بالاترين و درخشان ترين نقطه اوج خود قرار گرفته است، اما دست هايي مشكوك و وابسته به بيگانگان درصدند، با طرح مسائلي جزئي و بي ارزش، افكار عمومي جهان اسلام را از اين موضوع مهم منحرف كرده و به مسائل حاشيه اي ديگر بكشانند، كه بحث دامن زدن به اختلافات مذهبي، يكي از اين مسائل حاشيه اي است كه در عين حاشيه اي بودن، بسيار خطرناك و مهم است كه بايستي از سوي تمامي علما و بزرگان ديني و مذهبي فرق اسلامي مورد توجه و دقت قرار گيرد.


يكي از ابزار تفرقه افكن در بين مسلمانان، شبكه هاي ماهواره اي به ظاهر مذهبي هستند كه غرض اين نوشتار نيز واكاوي پشت پرده اين شبكه هاست. در خبرها آمده بود يك شبكه ماهواره اي به ظاهر شيعه، كه توسط يك روحاني نماي افغاني راه اندازي شده است. به بهانه ترويج مذهب تشيع، بدترين و زشت ترين توهين ها را به برادران اهل سنت وارد مي كند و نكته جالب هم اينجاست كه مركز پخش و سرويس دهي اين شبكه نيز در آمريكا است! اين خبر را در كنار خبري از همين نوع كه در سال گذشته بر روي سايت ها و خبرگزاري ها آمده بود، بگذاريم، كه در آنجا هم، از شبكه اي به ظاهر شيعي با نام فدك نام برده شده بود كه گرداننده آن يك روحاني نماي شيعه كويتي به نام «ياسر يحيي عبدالله حبيب» بود كه از قضا مقر اين شبكه نيز در انگلستان! قرار داشت و اين شبكه نيز به مقدسات اهل سنت توهين مي كرد. حال سوالاتي كه مطرح مي شود اين است كه، سر و راز استقرار و پخش اين شبكه ها در كشورهاي خوشنامي! چون آمريكا و انگليس كه دست شان تا مفرق در خون مردم مسلمان شيعه و سني افغانستان و عراق و... فرو رفته است، در چيست؟!

آيا واقعاً آمريكا و انگليس قصدشان از كمك به راه اندازي و حمايت از اين شبكه ها، ترويج و گسترش مذاهب اسلامي اي چون شيعه يا سني است؟! آيا واقعاً هيچ مسلمان خردمندي باور مي كند كه اين شبكه ها، جهت اطلاع رساني و آگاهي بخشي به مخاطبان و ترويج باورها و اعتقادات يك مذهب راه اندازي شده اند؟!


اما تحليل و واكاوي دقيق از راه اندازي اين گونه شبكه ها؛ 

1- قطعاً ساده ترين افراد نيز راه اندازي اين شبكه هاي تفرقه افكن را چه در بين شيعيان و چه اهل سنت به نفع اسلام و مسلمين ندانسته و نمي دانند و گردانندگان اين شبكه ها را مزدوران مزدبگير دشمنان اسلام مي دانند كه با هدف ضربه زدن به وحدت و اتحاد جوامع اسلامي راه اندازي شده اند .

2-آمريكا و انگليس و رژيم صهيونيستي بدانند كه اكثريت جهان اسلام، آنها را دشمن اصلي مسلمانان مي دانند و دادن آدرس هاي غلط سبب نمي شود كه شيعه و سني يكديگر را دشمن خود بدانند، مسلمانان جهان، آمريكا و غرب را قاتلان برادران و خواهران مسلمان خود در عراق، افغانستان، بحرين، لبنان و... مي دانند. مسلمانان جهان فراموش نكرده و نمي كنند كه غرب همواره به بهانه آزادي بيان، به پيامبر مكرم اسلام(ص) توهين كرده و مي كنند، قرآن مجيد را آتش مي زنند، حجاب زنان مسلمان را در كشورهاي شان ممنوع مي كنند و ده ها مورد آزار و اذيت مسلمانان كه در اين مقال نمي گنجد.

3- نكته جالب در تمامي برنامه هاي اين شبكه هاي تفرقه افكن، حمله اين شبكه ها به جمهوري اسلامي به ويژه مقام معظم رهبري است. چرا كه معظم له منادي وحدت اسلامي در زمان حال است و چه خوب هم اين مزدوران را در سفرشان در سال 88 به سنندج معرفي كردند كه: «خدشه دار كردن وحدت به بهانه شيعه و سني، مزدوري دشمن و دشمني با اسلام است

و در انتها بايد گفت كه مسلمانان، امروز بهتر از گذشته، دوست و دشمن واقعي خود را مي شناسند و دادن آدرس غلط از سوي اين مزدوران و اربابان شان سبب نمي شود كه برادران شيعه و سني جاي دوست و دشمن را عوض كنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها