کد خبر: ۱۲۳۷۳۰
زمان انتشار: ۱۷:۳۸     ۱۹ فروردين ۱۳۹۲
به گزاش صابرنیوز، چهلم حضرت آیت الله خوشوقت فرا رسیده است، عالم و عارفی که به عنوان وارث مکتب علامه طباطبایی به خصوص در بحث عرفان از وی نام برده می شد، آیت الله خوشوقت از عرفایی بود که از مدت مدیدی قبل از انقلاب به عنوان یکی از راهیافتگان به قله های کشف وشهود شناخته می شد و قوت و تبحر ایشان در مسائل سیر و سلوک شهره ی خواص بود. ایشان در علوم  حوزوی از قبیل فقه، فلسفه، اصول، ادبیات، عرفان و ... نیز مجتهد بودند. اما مسئله ایی که ایشان را از بسیاری از علمای بزرگ دیگر متمایز می کرد، ورود ایشان به مسائل اجتماعی بود، آیت الله خوشوقت شاه کلیدی داشتند که آن را به همه توصیه می کردند و  آن شاه کلید  " تقوا"  بود،  ایشان تقوا را فقط  در مسائل فردی تعریف نمی کردند و قسمت زیادی از آن را در مسائل اجتماعی می دیدند و دلیل بسیاری از مشکلات را عدم رعایت تقوا در مسائل اجتماعی می دانستند، به  همین دلیل در مسائل سیاسی همیشه  دستی بر آتش داشتند و خیلی اوقات خودشان به صورت عملی وارد می شدند و  در بسیاری از تصمیم گیری های سیاسی ورود مستقیم می کردند.
 
 
 
به مناسبت فرا رسیدن چهلم آیت الله خوشوقت صابرنیوز یک فیلم کوتاه از حضور این عالم ربانی  در جلسه شورای مرکزی و مسئولین استانی جبهه پایداری آماده کرده است که بخش بسیار کمی از حضور ایشان در مسائل سیاسی و تصمیم گیری های ایشان د ر این مسائل را نمایش می دهد.
 
در قسمتی از این فیلم، یکی از حاضران در جلسه از آیت الله خوشوقت سوال می کنند که «در یک جلسه خصوصی با مسئولان، یکی از افراد مطرح کردند که نظر ایت الله خوشوقت با این حرکت [جبهه پایداری] نیست، به این دلیل که در روزی که جبهه بحث تأسیس را داشت، ایشان در سفر مشهد مقدس تشریف داشتند. خواهش می کنیم اگر توضیحاتی در این مورد دارید بفرمایید، چون [در آن جلسه این بحث] خیلی رسمی عنوان شد و من نتوانستم جواب بدهم.»
 
آیت الله خوشوقت در جواب می فرمایند: «این که من الآن اینجا هستم یعنی چی!؟  أدلّ دلیل علی شیء وقوعه (بهترین دلیل برای چیزی وقوع آن است) صحبتم کردم دیگه بالاتر از این. بنده این جمع ( جبهه پایداری) را بهتر از آن جمع می دانم ، نظرم این است. از این جهت تایید کردم، هم آمدم. منتها قبلا  آنجا وعده داده بودم برای تشرف. نمی شد تخلف کنم ، خود ان عمل خلافی بود، عرض کردم مشرف می شوم، بعد ان شاء الله وظیفه را انجام می دهم و انجام دادم و الان هم انجام دادم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها