کد خبر: ۱۲۳۶۶۹
زمان انتشار: ۱۳:۱۰     ۱۹ فروردين ۱۳۹۲
وزیر خارجه آمریکا در ادامه تور ۱۰ روزه به اروپا، آسیا و خاورمیانه وارد تل‌آویو شد و از رئیس تشکیلات خودگردان خواست تا مذاکرات سازش با رژیم اسرائیل را از سر بگیرد.

به گزارش598، فارس به نقل از شبکه «الجزیره»، «جان کری» در ادامه سفر 10 روزه خود به اروپا، آسیا و خاورمیانه وارد سرزمین‌ اشغالی‌ شد و با «محمود عباس» رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد به امید آنکه بتواند طرفین اسرائیلی و فلسطینی را ترغیب کند تا مذاکرات سازش را از سر بگیرند.

کری روز یکشنبه بعد از دیدار با «احمد داوداغلو» وزیر خارجه ترکیه در «استانبول» با عباس در رام الله دیدار کرد  و در صدد است با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل و دیگر رهبران فلسطینی دیدار کند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پاسخ به درخواست کری برای از سر گرفتن مذاکرات سازش با اسرائیل، آزاد شدن زندانیان فلسطینی که در دست اسرائیل اسیر هستند را یک «اولویت برتر» برای از سرگرفتن مذاکرات شکست خورده سازش دانست.

«نبیل ابو رودینه» سخنگوی عباس تصریح کرد: عباس تصریح کرده است که آزادی زندانیان یک اولویت است که جو مناسبی برای احتمال پیشبرد رو به جلو فرایند صلح را به وجود می‌آورد.

عباس به کری اعلام کرد که آزاد شدن 4 هزار و 500 زندانی فلسطینی که در زندانهای اسرائیل محبوس هستند، یک موضوع بسیار حساس برای فلسطین است و بنابرین در ایجاد یک جو مناسب برای از سرگیری مذاکرات، یک اولویت برتر به وجود می‌آورد.

خبرنگار الجزیره گزارش کرد که اولویت برای آمریکا این است که هر دو طرف بدون هرگونه پیش‌شرطی به مذاکره بازگردند اما اسرائیل می‌گوید که خواستار این است که فلسطین آنرا بعنوان یک دولت یهودی به رسمیت بشناسد و فلسطینی‌ها خواستار توقف شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی هستند.

بر اساس این گزارش، اکثر فلسطینیان ایده به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان یک دولت تنها یهودی را نمی‌پذیرند زیرا بسیاری از آنها هنوز خواستار حق بازگشت پناهندگانی هستند که ده‌ها قبل از خانه‌ها و سرزمینشان که هم‌اکنون اسرائیل است، بیرون رانده شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها