کد خبر: ۱۲۳۱۶
زمان انتشار: ۱۸:۲۷     ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰
بلقيس روشن مادر زن ايراني زنداني در آمريكا با اشاره به وجود شائبه جاسوسي ركسانا صابري و سارا شورد و عدم بازگشت وي براي محاكمه گفت: دختر من بيگناه در آمريكا و در شرايط بدي در زندان به‎سر مي‏برد.
بلقيس روشن مادر شهرزاد ميرقلي‎خان زن ايراني زنداني در زندان آمريكا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: فردا روز محاكمه دو شهروند به اصطلاح كوهنورد آمريكايي است و سارا شورد براي محاكمه به تهران نيامده است. تفاوت شهرزاد با سارا شورد و ركسانا صابري چيست؟

وي افزود: اين در حالي است که سارا شورد و ركسانا صابري كه شائبه جاسوسي آنها مسلم به نظر مي رسد آزاد شده و به كشور خود بازگشته اند ولي شهرزاد كه بي‏گناه است و با فريب به آمريكا كشانده شد و دو بار به يك اتهام محاكمه شده است همچنان بعد از گذشت بيش از 3 سال در زندان است.

مادر شهرزاد ميرقلي‎خان گفت: دختر من در زندان آمريكا از حداقل حقوق انساني بهره‎مند نبود و هربار كه به درخواست خود و براي محافظت از جانش به سلول انفرادي منتقل مي شد تمام مدارك و نامه‎هايي كه براي آقاي احمدي نژاد فرستاده بود و نسخه ‌اي از آن را براي خود نگه داشته بود مفقود شد. البته معلوم نيست اين نامه‎ها از فضاي زندان خارج شده باشد.
با توجه به اينكه حكم شهرزاد صادر شده است و بيش از 3 سال از محكوميت وي مي گذرد وي براساس قانون آمريكا اين حق را دارد كه بتواند ملاقات داشته باشد ولي نه به ما و دخترانش ويزاي سفر به آمريكا داده مي شود و نه امنيت لازم براي ديدار آشنايان ما با وي در خارج از كشور وجود دارد.
ما به‎غير از تماس هاي تلفني كه بعضا براي مدتي قطع مي شود ارتباطي با دخترمان نداريم. در چند هفته اي كه شهرزاد به خواست خود و به دليل ترس از امنيت جانش به سلول انفرادي منقل شد ما هيچگونه خبري از او نداشتيم و اين مساله باعث ناراحتي و استرس من شد كه دچار عارضه قلبي شدم و در بيمارستان بستري شدم.

شهرزاد ميرقلي‎خان زني ايراني است كه به اتهام مشاركت در خريد دوربين‌هاي ديد در شب كه در بسياري از فروشگاه‌هاي شكار در كشورهاي اروپايي يافت مي‌شود، در اتريش دستگير شد و بعد از محاكمه و سپري‌شدن دوران محكوميت با ترفندي توسط سرويس‌هاي امنيتي آمريكا به اين كشور كشانده شد و در آنجا به همان جرمي كه محكوميت آن را سپري كرده بود، مجدداً محاكمه و به 5 سال حبس محكوم شد كه هم‎اكنون پس از گذراندن 3 سال از دوران محكوميت خود، در شرايط بسيار بدي به‌سر مي‌برد.

مدتي پيش كمپين حمايت از وي كه به دلايل واهي در زندان‌هاي آمريكا به‌سر مي‌برد، به آدرس shahrzadinjail.blogfa.com راه‌اندازي شد.




مليكا و ملينا دو قلوهاي شهرزاد ميرقلي خاني زن ايراني زنداني در آمريكا


پدر شهرزاد ميرقلي خاني"زن ايراني زنداني در آمريكا"


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها