کد خبر: ۱۲۳۰۹۸
زمان انتشار: ۱۳:۳۱     ۱۷ فروردين ۱۳۹۲
نقش حضرت امام و رهبر انقلاب در رستاخیز اسلامی/
گردش تحولات جهان عرب به سمتی پیش رفت که در کارزار انقلاب‌های این کشورها، بار دیگر ایران و ایالات متحده رودرروی یکدیگر قرار گیرند.
598 به نقل از خبرگزاری فارس ـ محمدمهدی تقوی: گردش تحولات جهان عرب به سمتی پیش رفت که در کارزار انقلاب‌های این کشورها، بار دیگر ایران و ایالات متحده رودرروی یکدیگر قرار گیرند. تا آستانه سقوط برخی رژیم‌های عربی چون مصر یا تونس، آمریکا و اروپا در صف متحدان حکومت‌های سابق و ایران در نقش دوستان جنبش‌های اسلامی ‌و انقلابی ظاهر شدند.

بعد از عبور انقلابیون از پل پیروزی، طرف‌های غربی تلاش کردند از رژیم پیشین فاصله گرفته و به انقلابیون نزدیک شوند؛ اما معادله رقابت و تقابل تهران و واشنگتن همچنان باقی ماند.

محور نگرانی اردوی غرب در این عرصه در قالب یک عبارت آشنا بیان می‌شود: ‌ایران نباید به الگویی برای ایجاد یک نظام معارض با جهان سرمایه‌داری تبدیل شود. به این صورت، محافل سیاسی و خبری ایالات متحده و اروپا بیشترین حساسیت و واکنش را نسبت به فرمایشات، مواضع و گفت‌وگوهای رهبر حکیم انقلاب اسلامی در باب جنبش‌های بیداری اظهار داشته‌اند.

این باور جمعی تحلیلگران خاورمیانه است که دور تازه تحریم‌ها و تهدیدها علیه ایران، با چشم‌انداز متوقف ساختن روند مراودات تهران و پایتخت‌های انقلابی خاورمیانه طراحی و اجرا می‌شود.

با این وصف، موج‌ تهدیدها و تحریم‌ها راه نزدیکی و تماس ایران و جنبش‌های بیداری را نبست و بر پایه سیاستی که در این 2 سال از سوی رهبر مدبر انقلاب طراحی و تدوین شد، تهران عزم خویش در یاری و همراهی نسل جدید انقلابیون عرب را راسخ‌تر ساخت. بالاترین مرجع دینی - سیاسی مسلمانان جهان، بخش غالب مباحث خویش در عرصه جهانی را به جنبش‌های بیداری اختصاص داد، شخصاً به گشایش بزرگ‌ترین همایش بیداری اسلامی ‌اهتمام ورزید و در نهایت با ارائه یک نظریه مدون و مبسوط در باب بیداری اسلامی، راهبردهای عبور از عصر استبداد و ورود به دوران مردم‌سالاری را به نیروهای مبارز مسلمان عرضه کرد و در نهایت در چندین نشست و دیدار، مسئولان امور دیپلماسی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را به تامین نیازها و تحقق آرمان‌های انقلابیون مصمم ساخت.

 

* شناسنامه جنبش‌ها از منظر رهبر انقلاب

پایه و اساس رفتارشناسی ایران در عرصه جنبش‌های نوین خاورمیانه را سیاست‌ها و خطوط مشی‌ رهبر انقلاب شکل می‌دهد. حضرت معظم‌له در مهم‌ترین فرمایشات‌شان پیرامون هویت و اهداف جنبش‌ها، اصول زیر را به عنوان شناسنامه جنبش‌ها معرفی فرمودند:

ـ احیا و تجدید عزت و کرامت ملی که در طول زمان با دیکتاتوری حاکمان فاسد و سلطه‌ سیاسی آمریکا و غرب، درهم شکسته و پایمال شده است.

ـ بر‌افراشتن پرچم اسلام که عقیده‌ عمیق و دلبستگی دیرین مردم است و برخورداری از امنیت روانی و عدالت و پیشرفت و شکوفایی‌ که جز در سایه‌ شریعت اسلامی ‌به دست نخواهد آمد.

ـ ایستادگی در برابر نفوذ و سلطه‌ آمریکا و اروپا که در طول 2 قرن بیشترین لطمه و خسارت و تحقیر را بر مردم این کشورها وارد آورده‌اند.

ـ مبارزه با رژیم غاصب و دولت جعلی صهیونیست که استعمار آن را چون خنجری در پهلوی کشورهای منطقه فروبرده و وسیله‌ای برای ادامه‌ سلطه‌ اهریمنی خود ساخته و ملتی را از سرزمین تاریخی خود بیرون رانده است.

ادامه دارد...
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها