کد خبر: ۱۲۲۹۹
زمان انتشار: ۱۶:۴۰     ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰
وزير امور خارجه‌ روسيه‌ در پاسخ به‌ سؤال خبرگزاري فارس گفت: مسكو پايبند تمامي تعهدات و توافق‎نامه‌هاي خود با ايران در چارچوب قوانين بين‌المللي است.
"سرگئي لاوروف " وزير امور خارجه‌ روسيه‌ در كنفرانسي مطبوعاتي با همتاي عراقي خود در بغداد در پاسخ به‌ سؤال خبرنگار خبرگزاري فارس در رابطه‌ با موضوع هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران و تعهدات روسيه‌ در قبال كشورمان گفت: مسكو پايبند تمامي تعهدات و توافقنامه‌هاي خود با ايران در چارچوب قوانين بين‌المللي است.

وي در عين حال بر لزوم پايبندي كشورهاي جهان به‌ قوانين بين‌المللي تاكيد كرد و افزود: همه‌ كشورهاي جهان از جمله‌ ايران بايد به‌ تعهدات و قوانين بين‌المللي احترام بگذارند و بندهاي آن را اجرا كنند.

وزير امور خارجه‌ روسيه‌ در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره‌ به‌ رخدادهاي اخير خاورميانه‌ و كشورهاي عربي تصريح كرد: مسكو قاطعانه با هرگونه مداخله كشورهاي خارجي در امور داخلي كشورهاي خاورميانه و كشورهاي عربي مخالف است.

لاوروف بر ضرورت حل مشكلات و اختلافات كشورهاي عربي از طريق مردم اين كشورها تاكيد كرد و گفت: مسائل و اختلافات كشورهاي عربي بايد توسط مردم داخلي برطرف شود و حل اختلافات از طريق حمله‌ نظامي به‌ هيچ وجه‌ قابل قبول نيست.

وزير امور خارجه‌ روسيه‌ در ادامه‌ اين كنفرانس خبري از آمادگي شركت‌هاي نفتي روسيه‌ براي بهره‎برداري از ميدان‌هاي نفتي عراق خبر داد و گفت: روسيه‌ آماده‌ همكاري با عراق در تمامي زمينه‌هاي اقتصادي و سياسي است.

وي افزود: شركت‌هاي روسيه‌اي آماده‌ بهره‏برداري و كشف و استخراج نفت از عراق هستند و در اين زمينه‌ با ديگر شركت هاي خارجي رقابت مي‌كنند.

سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه روز گذشته‌ براي دومين بار در 10 سال گذشته‌ وارد بغداد پايتخت عراق شد و با مقامات بلندپايه‌ اين كشور از جمله‌ نوري المالكي نخست وزير و رئيس پارلمان عراق ديدار و گفت‌گو كرد.
لاوروف پيش از اين و در سال 2003 ميلادي به‌ عراق سفر كرده‌ بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها