کد خبر: ۱۲۲۹۵۱
زمان انتشار: ۰۱:۱۹     ۱۶ فروردين ۱۳۹۲
با وجود تاکیدات مستمر مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم مدیریت فرهنگی منسجم و واحد باز هم شاهد آن هستیم که با به وقوع پیوستن ناهماهنگی‌هایی در این مهم، رخدادهای ناهمگن فرهنگی در کشور به وقوع می‌پیوندد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی بولتن نیوز، در شهرستان سارى میدان و بلواری وجود دارد (جاده منتهی به دریای مازندران) که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به نام «فرح آباد» (منتسب به همسر رسمی شاه) نام گذاری شده بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به نام «خزر» تغییر نام یافت.

اما ماجرا به همین جا ختم نشد و تحقیقات مورخان نشان داد که «خزر» نام یک قوم بیگانه است و به همین دلیل پس از تغییر نام دریای خزر به دریای مازندران، نام این میدان و بلوار نیز در هاله ای از ابهام قرار گرفت.

پس از مدت ها یک بام و دوهوا نیز بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر ساری، نام میدان با عنوان «خزر» و نام بلوار به نام «شهید بهشتی» رسما ثبت گردید.

اما متاسفانه در نوروز امسال نام بلوار شهید بهشتی و میدان خزر به نام ميدان و بلوار فرح آباد! (نام قبل از انقلاب) تغيير يافت.

امید است که مسئولان شهری این خطه شهید پرور نسبت به رفع ابهام از اقدامات به وجود آمده، حساسیت ها را درک نمایند و دقت لازم را در نامگذاری معابر و اماکن به کار برند.

نیاز به یاد آوری نیست که نامگذاری معابر و خیابان ها تشکیل دهنده هویت شهری و معرف آن شهر به دیگران می‌باشد و تصمیم گیری پیرامون آن از اهمیت فراوانی برخوردار است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
CHINA
۰۹:۳۲ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۲
۰
۰
واقعا واسه تحلیل گرهای این خبر متاسفم.فرح آباد نام روستای قدیم که قدمت تاریخی داره و ربطی به فرح پهلوی نداره.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها