کد خبر: ۱۲۲۶۶۷
زمان انتشار: ۲۲:۰۰     ۱۰ فروردين ۱۳۹۲

بر اساس محاسبات روی کاغذ، پرسپولیس فردا بهترین حریف ممکن را برای یک شروع خوب در سال ۹۲ مقابل خود می‌بیند

سایت گل-

لیگ برتر باشگاه‌های ایران- هفته سی‌ویکم

یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۲- ساعت ۱۷:۰۰

ورزشگاه: آزادی تهران

پیکان تهران پرسپولیس تهران

در تنها بازی فردای لیگ بر‌تر، پیکان در ورزشگاه آزادی تهران میزبان پرسپولیس است تا دو تیم بازی هفته سی‌ویکم خود را هم برگزار کنند. مصافی که از لحاظ جدولی برای پیکان اهمیت فراوانی دارد چون می‌تواند آخرین تیر ترکش این تیم برای فرار از سقوط باشد و در عین حال برای پرسپولیس هم این بازی برای روحیه گرفتن بسیار مهم است چون قرمزهای پایتخت ۶روز دیگر باید در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی میهمان داماش گیلان باشند و یک برد قاطع برابر پیکان می‌تواند روحیه شاگردان گل‌محمدی را برای بازی با داماش بسیار تقویت کند.

بنگاه شادی!

روی کاغذ فردا پرسپولیس بهترین حریف ممکن را برای روحیه گرفتن پیش رو دارد چون پیکان در نیم‌فصل دوم تبدیل به بنگاه شادی برای حریفان شده است! کسب تنها ۴امتیاز از ۱۳بازی نیم‌فصل دوم آن هم با یک برد، یک مساوی و ۱۱باخت آیا لقبی جز بنگاه شادی حریفان را در ذهن شما تداعی می‌کند؟ ۸گل زده در برابر ۲۸گل خورده در ۱۳بازی باعث می‌شود که هر تیمی برای بازی با پیکان غش و ضعف داشته باشد و قطعا پرسپولیس هم از این قضیه مستثنی نیست. این در حالی است که پرسپولیس از ۱۳بازی دور برگشت فقط یک بار باخته و ۲۲امتیاز هم کسب کرده است.

شام آخر

پیکان ۶امتیاز با منطقه Play off یعنی رده چهاردهم جدول فاصله دارد و از لحاظ ریاضی جبران این فاصله در ۴بازی باقیمانده ممکن به نظر می‌آید ولی با نتایجی که شاگردان فیروز کریمی می‌گیرند، از لحاظ منطقی جبران این فاصله غیرممکن به نظر می‌رسد مگر این‌که تحول دعای اول سال به مفهوم واقعی کلمه در کالبد پیکان حلول کند. البته نقطه مقابل این قصه هم می‌تواند صادق باشد، چون اگر پیکان برابر پرسپولیس هم بازنده شود و ذوب‌آهن بتواند در هفته سی‌ویکم برابر راه‌آهن پیروز شود، فاصله به ۹امتیاز رسیده و با توجه به تفاضل گل بسیار بد پیکان سقوط این تیم به دسته اول در فاصله ۳هفته به پایان رقابت‌ها قطعی خواهد شد.

تست خط حمله

پرسپولیسی‌ها از زمان حضور گل‌محمدی و بعد از فروکش کردن تب اولیه چندان از خط حمله خود رضایت ندارند و آمار گلزنی ضعیف مهاجمان قرمزپوش هم مهر تاییدی بر این عدم رضایت است. حالا که یحیی از تعطیلات سال نو و وضعیت شاگردانش ابراز رضایت کرده و آن‌ها در بازی دوستانه با تیم ملی نوجوانان هم خوب گل زده‌اند باید دید که آیا می‌توانند این مورد را به بازی‌های رسمی هم تسری بدهند؟ به هر حال پیکان تقریبا به هیچ تیمی نه نمی‌گوید و آمار فاجعه‌بار گل‌های خورده‌اش هم موید همین نکته است.

غایبان

در حالی که پیکان هیچ محرومی ندارد پرسپولیس در این بازی نمی‌تواند از رضا حقیقی و حسین ماهینی به دلیل سهاخطاره بودن استفاده کند. علاوه بر این، یحیی به دو ملی‌پوش خود یعنی جلال حسینی و مهرداد پولادی هم استراحت داده و نام غلامرضا رضایی هم در لیست ۱۸ نفره این تیم نیست تا سرخپوشان با ترکیبی کاملا جدید به مصاف پیکان بروند. گفته می‌شود علی کریمی در این بازی چند دقیقه‌ای تست خواهد شد تا شرایط بازی برابر داماش را پیدا کند. ولی روی مهدی مهدوی‌کیا اصلا حساب نکنید چون او غیر از فینال احتمالی جام حذفی از میادین فوتبال خداحافظی کرده است.

تجدید خاطره یا انتقام

پیکان در این فصل تقریبا دست رد به سینه هیچ تیمی نزده است ولی همچنان رکورد سنگین‌ترین شکست خود را برابر پرسپولیس حفظ کرده است. چهارشنبه ۱۰آبان ماه ۱۳۹۰پرسپولیس بحران‌زده با هدایت مانوئل ژوزه برابر پیکان یکی از معدود روزهای به‌یادماندنی خود در نیم‌فصل نخست را ثبت کرد و با ۶گل میهمان خود را در هم کوبید. کریم انصاری‌فر (۳ گل)، علیرضا نورمحمدی، محمد نوری و محمد قاضی گلزنان قرمز‌ها در آن بازی بودند و فردا طرفداران این تیم امیدوارند تا روز مشابهی در انتظار تیم محبوب‌شان باشد.

 

ترکیب احتمالی پیکان: فابیو کاروالیو - علی میرشفیعیان- جلال کاملی مفرد- حمیدرضا دیوسالار- وحید حیدریه- محمدرضا طهماسبی- داود حقی- ایمان مبعلی- سیداحمد مهدی‌زاده- رضا طاهری- کیوان وحدانی (ژوسلی فریرا)

ترکیب احتمالی پرسپولیس: نیلسون کوریا- محمدرضا خانزاده- محسن بنگر- علیرضا نورمحمدی- امیرحسین فشنگچی- میثم نقی‌زاده- محمد نوری- ولاتکو گروزدانوسکی- مارکو پروویچ- محمد قاضی و کریم انصاری‌فرد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها