کد خبر: ۱۲۲۳۴۱
زمان انتشار: ۱۱:۵۱     ۰۷ فروردين ۱۳۹۲
سخنگوی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی سال 92 کیش با بیان اینکه داشتن معاینه فنی، شرط ورود خودرو شخصی به کیش است، تصریح کرد: مسافران نوروزی قبل از سفر به این جزیره در مورد رفع نقص احتمالی خودرو در مبدأ و سرزمین اصلی اقدام نمایند.

به گزارش 598 به نقل از ايرنا، ˈناصر قاسمی نیاˈ شامگاه سه شنبه در حاشیه نشست مسوولان کمیته های ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی سال 92 کیش به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اینکه تنها راه ورود خودرو به کیش از طریق مسیرهای دریایی است، رانندگان این خودروها باید دقت کنند که اصل و کپی مدارک خود و خودرو را در هنگام سوار شدن به کشتی همراه آورده و مجوزهای دریافتی از گمرک مبدا را تا پایان سفر همراه خود داشته باشند.

وی با تاکید بر این مطلب که رانندگان حداقل دو ساعت قبل از حرکت کشتی در بندر مبدا حضور یابند، ادامه داد: همچنین با توجه به محدودیت جایگاه بنزین در کیش گردشگرانی که با خودرو به کیش سفر می کنند برای صرفه جویی در وقت، مخزن سوخت خودرو خود را در مبادی ورودی پر کنند.

به گفته قاسمی نیا، همراه داشتن مدارک، پرداخت عوارض و جرائم احتمالی رانندگی و ارایه فیش های مربوطه به دفتر اجرائیات بندرگاه، ارایه برگه اعلامیه ورود موقت خودرو، انجام امور گمرکی مانند مهر فرم دو قسمتی کابوتاژ، از مقررات خروج خودرو از درب شرقی بندرگاه کیش است.

وی به رانندگانی که قصد ورود به جزیره زیبای کیش را دارند توصیه کرد: این عزیزان با دقت و حوصله به نکات مربوط به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و همچنین نحوه ورود و خروج خودرو به کیش و دیگر نکات آموزشی که در قالب بروشور به مسافران عرضه خواهد شد، توجه کنند.

9 هزار و 976 خودرو با پلاک سرزمین اصلی از 26 اسفندماه سال گذشته تا پنجم فروردین ماه جاری وارد کیش شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها