کد خبر: ۱۲۲۳۲
زمان انتشار: ۱۱:۴۰     ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰
استاد حوزه و دانشگاه گفت: در آينده نزديك خاورميانه جديد خاورميانه اسلامي خواهد بود.
به گزارش خبرگزاري فارس از زنجان، حجت‌الاسلام احمد پناهيان شامگاه دوشنبه در جمع دانش‌آموزان زنجاني در محل آستان مقدس حضرت سيد ابراهيم (ع) اظهار داشت: اين اتفاق با بيداري اسلامي در كشورهاي اسلامي و قيام‌هاي اسلامي و مردمي ايجاد شده است.
وي با بيان اينكه مردم مسلمان منطقه عليه حاكم ظالم قيام كرده‌اند، تصريح كرد: بر اساس قرآن كريم قيام عليه حاكم ظالم معروفي است كه همه معروف‌ها واجب‌تر است.
پناهيان با اشاره به اينكه برخي‌ها شبهه غير اسلامي بودن به حركت‌هاي مردم مسلمان منطقه مي‌دهند كه اين از اهداف دشمنان است كه ما فكر كنيم اين حركات اسلامي نيست، ادامه داد: اگر آنها مي‌توانستند چنين حركت‌هايي عظيمي در منطقه ايجاد كرده كه مردم در راه رسيدن به آرمان‌هاي آن خون بدهند چنين هراسان نمي‌شدند.
اين مسئول با اشاره به اينكه سه ماه پيش مقام معظم رهبري مطالبي در قسمت عربي خطبه‌هاي نماز جمعه فرمودند كه قابل توجه است، گفت: مقام معظم رهبري در اين پيام به انقلابيون مصر و تونس مي‌فرمايند شما انقلابيون مصر و تونس در شرايطي هستيد كه وقتي حضرت رسول‌الله (ص) با يارانش در اين شرايط بودند خدا به آنها فرمود نترسيد وعده شما حتمي است.
وي با بيان اينكه همدردي با مردم بحرين بايد خيلي زودتر از اين‌ها اتفاق مي‌افتاد، تصريح كرد: دشمنان براي اينكه انقلاب اسلامي مردم منطقه را كوچك نشان دهند مزدوران حلقه به گوش وهابي را به جان شيعه‌ها انداختند تا بلكه بتوانند نشان دهند كه اين يك جنگ فرقه‌اي و مذهبي بين شيعه و سني است.
پناهيان در ادامه به فلسفه و معني تجمع دانش‌آموزان زنجاني اشاره كرد و متذكر شد: فلسفه تجمع ما اين است كه اين انقلاب‌هاي منطقه ادامه انقلاب رسول خدا (ص)، امام حسين (ع) و انقلاب اسلامي ايران است.
اين استاد حوزه با بيان اينكه با تجمع امروز اعلام مي‌كنيم تا پيروزي نهايي انقلاب اسلامي امت‌هاي اسلامي در سراسر جهان از اين انقلاب‌ها حمايت خواهيم كرد، ادامه داد: دشمنان بدانند با آمادگي كامل براي جانفشاني و پيروز نهايي در ميدان‌هاي مبارزه اعلام آمادگي مي‌كنيم.
پناهيان افزود: تجمع دانش‌آموزان زنجاني در حمايت از مردم مظلوم بحرين و قيام‌هاي مردم منطقه افتخاري براي شهر مومن و شهيد پرور زنجان است.
وي با اشاره به اينكه الان مسلمانان كشورهاي اسلامي به دست حكام دست نشانده كشته مي‌شوند، خاطرنشان كرد: انقلابي كه امام خميني (ره) در سرزمين انقلابي و اسلامي ايران آغاز كرد الگوي مبارزي همانند امام علي (ع)، امام حسين(ع)، حضرت علي اكبر (ع)، حضرت عباس (ع) و... داشت و امروز الگويي براي انقلاب‌هاي مردم جهان شده است.
استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينكه دشمنان خطر انقلاب اسلامي را در بيداري مردم جهان احساس مي‌كردند، گفت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در ايران دشمنان داخلي و خارجي تلاش كردند تا اين انقلاب را از مسير اصلي خود منحرف كنند.
پناهيان با اشاره به اينكه ولي فقيه از اركان انقلاب اسلامي است، يادآور شد: دشمنان ميلياردها دلار پول خرج مي‌كنند تا ما را از ولي‌مان جدا كنند.
اين استاد دانشگاه با بيان اينكه ديدگاه‌هاي ما بايد از مسائل روز نزديك به دريافت‌هاي ولي فقيه باشد و بصيرت داشته باشيم، اضافه كرد: بصيرت به اطلاعات روزنامه‌اي نمي‌گويند و ربطي به سابقه سياسي ندارد بلكه ديدن به چشم دل همان بصيرت است.
وي در ادامه به نقش دانش‌آموزان در پيروزي انقلاب اسلامي و دفاع از آرمان‌هاي انقلاب اشاره كرد و گفت: بيشتر زندانيان و شهداي انقلاب از قشر جوان و دانش‌آموز هستند.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اينكه زمان جنگ هم دانش‌آموزان كارهاي بزرگي انجام دادند، اذعان داشت: بر اساس آمارها در زمان هشت سال دفاع مقدس از 36 ميليون نفر جمعيت ايران حدود 20 ميليون نفر مي‌توانستند در جنگ تفنگ به دست گرفته و بجنگند، اما حماسه عظيم هشت سال دفاع مقدس فقط به دست يك ميليون و 500 هزار نفر رقم خورده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها