کد خبر: ۱۲۲۳۰۰
زمان انتشار: ۲۲:۳۷     ۰۶ فروردين ۱۳۹۲
به گزارش 598 به نقل از واحد مرکزی خبر، رئیس جمهور قبرس بعد از اینکه با مقامات اتحادیه اروپا بر سر بسته نجات مالی به توافق رسید قول داد که شرایط کشورش تغییر کند. اما مردم روز سه شنبه باز هم شاهد تعطیلی بانکها و محدودیتهایی در گرفتن پول از دستگاههای عابر بانک بودند.
 
بانک مرکزی قبرس روز دوشنبه اعلام کرد همه بانکها به غیر از دو بانک مهم روز سه شنبه باز خواهند بود. اما دوشنبه شب بیانیه ای منتشر شد که تعطیلی بانکها تا روز پنج شنبه ادامه خواهد داشت.
بانک مرکزی اعلام کرد این اقدام برای آسان تر شدن عملکرد سیستم بانکی است. یکی از شهروندان گفت:« این کار برای اقتصاد بد است. آنها نباید برای مدت طولانی بانکها را تعطیل نگهدارند. این بی ثباتی مردم را آزار می دهد.»
 
یکی از نشریات این کشور نوشت که رئیس جمهور قول داده درباره علت بروز این بحران تحقیق شود. رهبران اتحادیه اروپا گفته اند قبرس از ورشکستگی و خروج از اتحادیه اروپا نجات پیدا کرده است اما برخی از بانکهای اروپایی درباره ضرر سپرده گذاران در بانکهای قبرس هشدار داده اند. با وجود توافقی که بر سر بسته نجات مالی صورت گرفته است مردم قبرس بسیار نگران پول های خود هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها