کد خبر: ۱۲۲۲۸۸
زمان انتشار: ۲۱:۵۴     ۰۶ فروردين ۱۳۹۲
یک کارشناس مسائل سیاسی، عدالت‌طلبی و استکبارستیزی را دو شاخصه بسیار مهم برای یک رئیس‌جمهور اصلح دانست و گفت: باید رئیس‌ جمهوری داشته باشیم که بنا بر فرموده رهبر انقلاب ضمن برخورداری از توانمندی‌های رئیس‌جمهور فعلی، نواقص وی را نداشته باشد.

به گزارش 598 ، حجت‌الاسلام مهدی طائب کارشناس مسائل سیاسی و رئیس قرارگاه راهبردی عمار در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس،‌ درباره نامگذاری امسال به عنوان «حماسه سیاسی حماسه اقتصادی» از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: شاخص حماسه سیاسی در سال 92 انتخابات ریاست‌جمهوری است و دلیل اینکه چرا شاخص اینگونه است، کاملاً روشن و واضح است.

طائب در تبیین این مسئله ادامه داد: رئیس جمهور از نظر عملکرد و نوع موضع‌گیری در دنیا شخصیت دوم سیاسی کشور را دارد؛ از این رو اقدامات او در دنیا به عنوان مواضع و حرکت جمهوری اسلامی تبیین می‌شود، لذا از لحاظ توده‌های مردم که چشم امید به جمهوری اسلامی دارند و از نظر دشمن که به انتظار سقوط این نظام اسلامی است، جایگاه ریاست‌جمهوری از اهمیت بسیاری برخوردار است.

این کارشناس مسائلی سیاسی با تأکید بر اینکه رئیس‌جمهور چه کسی باشد بسیار مهم است، افزود: خلق حماسه در 24 خرداد 92 در گرو حضور مردم است و همانطور که رهبری فرمودند ما باید رئیس‌جمهوری را انتخاب کنیم که نواقص موجود را نداشته باشد و در عین حال از توانمندی‌ها و نقاط مثبت رئیس‌جمهور فعلی نیز برخوردار باشد که این امر موجب امیدواری مردم و یأس دشمن خواهد شد.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر انتخاب اصلح از سوی مردم تصریح کرد: ما از ابتدای انقلاب به دنبال عدالت‌طلبی در داخل و استکبار ستیزی در خارج بودیم از این رو این دو شاخص دو ویژگی بسیار مهم برای یک رئیس‌جمهور اصلح است؛ هرچند که شاخص اصلح کل برای همه حضرت بقیةالله(عج) است.

حجت‌الاسلام طائب در ادامه با اشاره به مطرح شدن بحث مذاکره در سخنان مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: به طور کلی آنچه در بیانات معظم‌له قابل بررسی است، ماهیت مذاکره است. چرا که امروز دشمن مذاکره را به عنوان ابزاری برای فریب و ایجاد پوشش برای ماهیت خود قرار داده است.

رئیس قرارگاه راهبردی عمار با اشاره به قطع ارتباط از سوی آمریکا با جمهوری اسلامی ادامه داد: آمریکا از همان اول نیز با هدف ضربه به کشورمان ارتباط خود را با ما قطع کرد که امام (ره) نیز فرمودند این ارتباط یک ارتباط گرگ و میش بود.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا همانطور که از قطع ارتباط با ایران به دنبال ضربه زدن به کشورمان بود هدفش از مطرح کردن مذاکره نیز به زمین زدن جمهوری اسلامی است، افزود: سؤال ما این است که آیا آمریکا دست از گرگ بودن خود برداشته یا متوجه شده که نمی‌تواند در شرایط قطع ارتباط به ما ضربه بزند.

حجت‌الاسلام طائب با تأکید بر اینکه اگر آمریکا دست از برخی رفتارها و اقدامات خود بردارد، همانطور که رهبری نیز فرمودند این روابط اصلاح می‌شود، گفت: ما باید بر سر چه چیزی مذاکره کنیم،‌ آیا ما بر سر اموال بلوکه شده و تحریم‌هایی که آنها اسمش را فلج‌کننده گذاشته‌اند مذاکره کنیم؟ ما چه چیزی از آمریکا برده‌ایم که باید با آنها وارد مذاکره شویم؟ بر همین اساس رهبر معظم انقلاب فرمودند مذاکره خط قرمز ماست.

وی با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد در مذاکره نوع غارت و گرگ بودن خود را تغییر دهد یادآور شد:‌ در غارتگری آمریکا تغییری به وجود نیامده است، از این رو همانطور که رهبری نیز تأکید کرده‌اند آمریکا باید قبل از هر اقدامی رفتار و دشمنی‌های خود را اصلاح کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها