کد خبر: ۱۲۲۲۲۸
زمان انتشار: ۲۳:۰۰     ۰۵ فروردين ۱۳۹۲
قدرت و سابقه‌ی کره‌ی جنوبی و ازبکستان نشان می‌دهد سه امتیاز دیدارهای فردا را باید به تیم‌های میزبان اختصاص داد و این امر فاصله در صدر را بازهم بیش از پیش افزایش خواهد داد.

سایت گل-سه‌شنبه، ششم فروردین سال تازه از راه رسیده‌ی 1392 روز بسیار سرنوشت‌سازی برای تیم‌ ملی ایران خواهد بود. جدا از دیدار با کویت در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام ملت‌های آسیا 2015، ایران یک رقابت زیرپوستی نیز با تیم‌های مدعی برای رسیدن به جام جهانی 2014 دارد؛ رقابتی که گرچه تیم‌ ملی فردا در آن حاضر نیست اما با حضور رقبائی همچون ازبکستان، کره‌ی جنوبی، قطر و لبنان چرخه‌ی رقابت در گروه (A) انتخابی جام جهانی 2014 برزیل در آسیا جریان خواهد داشت و نتایجی که رقم خواهد خورد می‌تواند مسیر تیم ملی را برای رسیدن به ریودوژانیرو سخت و آسان کند و در بدترین شرایط می‌تواند تار و پود رشته‌های نه چندان گسترده‌ی شاگردان کی‌روش در این رقابت‌ها را پنبه کند. ‌  

تیم ملی ایران فردا در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام ملت‌های آسیا 2015 به مصاف کویتی خواهد رفت که از مدعیان اصلی صدرنشینی در این گروه به شمار می‌رود و بدون تردید تنها چالش البته نه‌چندان سخت و دشوار تیم ملی در این مرحله از رقابت‌ها نیز بشمار خواهد رفت. شاید عبور از کویت حتی در خاک این کشور برای ملی‌پوشان ما کار نه چندان سختی باشد، اما بی‌شک پیروزی مقتدرانه در این دیدار از نان شب نیز برای کی‌روش و شاگردانش واجب‌تر خواهد بود، چرا که آن‌ها جدا از نتایجی که فردا رقبای آن‌ها در انتخابی جام جهانی رقم می‌زنند، باید با این نتیجه‌ی احتمالی بار دیگر اعتماد هوادارانی که تاحدی دل امید خود را از تیم و ستارگان‌شان شسته‌اند، جلب کنند و شاید بار دیگر در آسیا اعلام قدرت کنند.

کره‌ی جنوبی فردا در سئول میزبان قطر خواهد بود و دیگر دیدار این گروه را دو تیم ازبکستان و لبنان به میزبانی تیم صدرنشین برگزار خواهند کرد. نتایج این دو دیدار با توجه به بازی‌های باقی‌مانده بسیار در سرنوشت تیم ملی ایران تاثیرگذار خواهد بود. قدرت و سابقه‌ی کره‌ی جنوبی و ازبکستان نشان می‌دهد سه امتیاز دیدارهای فردا را باید به تیم‌های میزبان اختصاص داد و این امر فاصله در صدر را بازهم بیش از پیش افزایش خواهد داد تا ایران همچنان در انتظار طلوع خورشید خرداد ماه سال نو بماند و اما و اگرهای خود را در این ماه پر هیاهو دنبال کند !

ایران اگر در روزهای خوب خود باشد و بتواند از اسارت اما و اگرهائی که سال‌هاست برابر تیم‌های عربی گرفتار آن هستیم، رهائی یابد و در 14 خرداد ماه بتواند قطر را در دوحه شکست دهد، تازه با توجه به پیروزی احتمالی کره‌ی جنوبی برابر لبنان میزبان، می‌تواند اختلاف امتیاز با تیم ملی ازبکستان مدعی تمام عیار قرار گیری در رده‌ی دوم این گروه پس از کره‌‌ی جنوبی را بار دیگر به تک امتیاز کاهش دهد و در انتظار دوئل صدرنشین‌ها در سئول بنشیند. پیروزی کره‌ی جنوبی و البته تساوی در این دیدار می‌تواند سرنوشت تیم صدرنشین را قطعی سازد و همچنان ایران را به رسیدن به رده‌ی دوم امیدوار باقی نگه دارد. با این حال شکست کره‌ی جنوبی معادلات رای برای ایران سخت می‌کند و ازبک‌ها را صدرنشین ! حالا ایران در دیدار پایانی راهی جز شکست کره‌ی جنوبی در سئول نخواهد داشت، درست مانند دوره‌ی گذشته و ناکامی در خردادی دیگر !

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها