کد خبر: ۱۲۲۱۷
زمان انتشار: ۲۱:۱۲     ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰

سخنگوي كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي از احتمال ارائه طرحي توسط دولت و مجلس براي تحريم كالاهاي ساخت عربستان سعودي در آينده‌اي نزديك خبر داد.

سيدعلي موسوي‌جرف امروز در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: با توجه به جنايت‌هاي روزافزون رژيم آل سعود در بحرين و همچنين گستاخي اين رژيم در برخورد به موج بيداري اسلامي در كشورهاي عربي لزوم برخورد با اين رژيم را از هر راه ممكن را اجتناب‌ناپذير كرده است.
وي افزود: يكي از مهم‌ترين راه‌هاي ضربه زدن به منافع كشوري مثل عربستان سعودي اتخاذ راهبرد تحريم واردات كالاي ساخت اين كشور است كه اميدواريم بزودي با پيگيري دولت و مجلس اين موضوع محقق شود.
نماينده مردم آبادان در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: در حال حاضر حجم واردات كالاي ساخت عربستان سعودي و برخي از كشورهاي حوزه خليج فارس به ويژه در بخش مواد غذايي بسيار بالاست كه بايستي جلوي اينگونه واردات بي‌رويه گرفته شود.
موسوي‌جرف تصريح كرد: دولت بايستي با اتخاذ تمهيداتي تنها اجازه واردات كالاهاي كشورهايي را بدهد كه تامين كننده منافع فرهنگي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي كشورمان باشند.
وي با اشاره به سنگ‌اندازي‌هاي اخير رژيم آل سعود براي بازگشت حجاج ايراني افزود: گستاخي اين رژيم در برخورد با زائران ايراني روز افزون شده و بايستي براي جلوگيري از ادامه اين روند تمهيدات مشابه‌اي اتخاذ شود.
عضو گروه دوستي ايران و كويت در ادامه با اشاره به اينكه ايران اسلامي همواره سياست مدارا و دوستي را در برخورد با كشورهاي منطقه مد نظر خود قرار داده است گفت: متاسفانه رژيم آل سعود به دليل تحت تاثير قرار داشتن از سياست‌هاي رژيم جعلي صهيونيستي و آمريكا همواره به دنبال توطئه و دشمني در منطقه بوده است.
وي با اشاره به تلاش رژيم آل سعود براي راه انداختن تحركات مذهبي اظهار داشت: متاسفانه اين رژيم بدون در نظر گرفتن اراده ملت‌ها همواره از استبداد و حاكان مستبد و فراري كشورهاي منطقه همچون تونس حمايت كرده است و به پناهگاه تروريست‌هاي افراطي تبديل شده است.
سخنگوي كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در پايان ابراز اميدواري كرد با تجديد نظر در تعامل اقتصادي با كشورهايي كه منافع مردم منطقه و ملت‌هاي مسلمان را زير پا گذاشته‌اند پاسخ خوبي به خوي تجاوزگري و فتنه‌انگيزي اينگونه كشورها داده شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها