کد خبر: ۱۲۲۰۰۸
زمان انتشار: ۱۲:۱۲     ۰۳ فروردين ۱۳۹۲
دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی از توافق این رژیم با دولت ترکیه برای از سرگیری روابط رسمی و دوجانبه خبر داد.
به گزارش 598 به نقل از العالم، دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی امروز در بیانیه ای اعلام کرد که "بنیامین نتنیاهو" از ترکیه به علت اشتباه نیروهای این رژیم در حمله به کشتی حامل کمک‌های انسان دوستانه برای ساکنان باریکه غزه در سال 2010 که به کشته شدن 9 فعال ترک منجر شد، عذرخواهی کرد.

 
عذرخواهی نتنیاهو از ترکیه در گفتگوی تلفنی امروز وی با "رجب طیب اردوغان" همتای ترک خود صورت گرفت. این مکالمه تلفنی از سوی "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا که به سرزمین های اشغالی سفر کرده، به هدف از سرگیری رسمی روابط رژیم صهیونیستی و دولت ترکیه ترتیب داده شد.

 
بر اساس این بیانیه، دو طرف درباره عادی سازی روابط دوجانبه و انجام اقداماتی از جمله بازگرداندن سفرا و لغو اقدامات قانونی بر ضد نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به توافق رسیدند.

 
ترکیه طی چند سال اخیر برای جلب حمایت و اعتماد کشورهای عربی، مدعی شده بود که روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۸ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۲
۰
۰
از همان روزی که رئیس جمهور ترکیه در یک نمایش تلویزیونی با رئیس جمهور اسرائیل بحث و بگو مگو کردو سپس کنفرانس را ترک نمود. داستان ازاین قرار بود که مردم مسلمان و مبارز ضد اسرائیلی بجای ایران و اعتقادات ض اسرائیلی خطر ناکش به سمت ترکیه رو آورند که دارای اسلامی آمریکایی و قابل مذاکره با اسرائیل است. هر چند در آن زماندرایران هم یکسری ها از رئیس جمهورترکیه بت ساختند و.... ولیکن سیاست جهانی مبارزه با اسرائیل یعنی اینکه ترکیه بشود لیدر گروههای ضد اسرائیلی در جهان به جای ایران. زیرا ترکیه برایش معامله کردن برسر هر چیزی خیلی پذیرفته تر است حتی خون شهروندان خودش که در جریان کشتی حامل کمک رسانی به مردم غزه رخ داد. به هر حال امروزه شاهد هستیم که با بازی زیبای سیاسی ایران در منطقه ترکیه به ناچار مجبور میشود تا دست و نیت واقعی خودش را نسبت به اسرائیل اشکار سازد و مجدداً به سمت ایجاد رابطه با اسرائیل در سطح جهانی برود. هرچند این رابطه وجود داشته است ولیکن بصورت پنهان ولی حالا آن را اشکار می نماید. حالا وظیفه مهم ایران چیست ؟ به نظر میرسد ایران باید با جذب گروههای وفادار واقعی به مبارزه با اسرائیل یک اتحاد بین المللی را در کل جهان بر علیه اسرائیل تدارک ببیند و گروههای مخالف اسرائیل را هم در ترکیه سازمان دهی نماید زیرا هنوز مردم مسلمان ترکیه برخلاف سردمداران آن کشور خواهان مبارزه واقعی با این رژیم غاصب می باشند. باید از فرصت ها استفاده نمود.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها