کد خبر: ۱۲۲۰۰
زمان انتشار: ۱۴:۵۸     ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۰

به گزارش خبرگزاري فارس؛ پروفسور نينگ در حاشيه بازديد از مراكز حوزوي قم اظهار داشت: براي نخستين بار است كه به شهر قم مي‌آيم و از اينكه زمينه سفر به اين شهر و بازديد از مراكز علمي حوزه برايم فراهم شده، بسيار خوشحال و خرسند هستم و به آن افتخار مي‌كنم.
وي در مورد انگيزه‌هاي اين سفر گفت: اين سفر در راستاي يكي از برنامه‌هاي مطالعاتي چين است كه مي‌خواهيم با سيستم سياسي ايران آشنا شويم.
مدير مؤسسه مطالعات علوم سياسي چين ادامه داد: اين سفر تجربه بسيار بزرگي براي ما بود و بر روي خود بنده به عنوان يك محقق بسيار اثر گذاشته است.

* سابقه بيش از يك‌هزار ساله رابطه ايران و چين
وي در ادامه با تأكيد بر كاربردي بودن اين سفر و با تاكيد بر اينكه ايران كشور بسيار مهمي در آسيا و به ويژه خاورميانه است، گفت: رابطه ايران و چين داراي سابقه بيش از يك‌هزار سال است و با توجه به اتفاقات اخير دنيا و به ويژه كشورهاي خاورميانه به نظر مي‌رسد بايد ايران و چين بهتر يكديگر را شناخته تا تعاملات بهتري براي ايستادن در مقابل قدرت‌هاي مختلف را داشته باشند.
نينگ يادآور شد: من در برگشت به چين دستاوردهاي خود را به آكادمي علوم اجتماعي و مؤسسه مطالعات علوم سياسي چين بازگو مي‌كنم تا شناخت آنها نسبت به ايران افزوده شود و در نهايت به نزديك‌تر شدن دو كشور و دوستي هرچه بيشتر آنها منجر شود.

* كارآمدي مدل حكومتي ايران
وي در بخش ديگري از سخنان خود در مورد مدل حكومتي جمهوري اسلامي ايران، اين سيستم را منحصر به فرد و غير قابل مقايسه با سيستم حكومتي غربي‌ها و چين دانست و بيان داشت: شكل حاكميت جمهوري اسلامي ايران ريشه در تاريخ و فرهنگ ايران دارد.
مدير مؤسسه مطالعاتي علوم سياسي چين افزود: به نظر من اين مدل حكومت سياسي، لازمه كشور ايران بوده و با توجه به تاريخ و تمدن ايراني و اسلامي، همين سيستم مناسب آن است.
نينگ در پايان گفت: اينكه مدل حكومتي جمهوري اسلامي، سيستم پايداري در 30 سال اخير داشته، نشان از آن دارد كه موفق بوده و به نظر مي‌رسد براي پيشرفت و ادامه مسير ايران هم همين سيستم حاكميت مناسب است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها