کد خبر: ۱۲۱۸۶۲
زمان انتشار: ۱۰:۰۴     ۰۱ فروردين ۱۳۹۲
یحیی برای اثبات رفاقت قدیمی و بدست آوردن مجدد دل هواداران ناچار به اعلام کناره گیری از پست سرمربیگری شد

سایت گل -  آخرین لحظات برنامه نود و پیام مثبت تلفنی مهدوی کیای « عزیز » برای همه پرسپولیسیهای غصه داری که دیشب همراه با اسطوره جاودانشان اشک ریخته بودند و در اضطراب وضیعت فردای تیم محبوبشان پس از استعفای ناگهانی و احساسی گل محمدی به سر میبردند ، پایان خوشایندی بود که حداقل آنها را به تلاش قرمزپوشان برای کسب جام حذفی امیدوار نگه داشت .
اما از آنچه بر جریان خداحافظی غافلگیرانه مهدوی کیا گذشته ، بدون تعارف تنها میتوان به تجربه اندک سرمربی جوان و خوش آتیه پرسپولیس رسید که حضور او به عنوان نفر اول روی نیمکت تیم « بزرگ » پایتخت توأم با حواشی بسیار و نکات ظریف و حساسی شده که ظاهراً از سقف طاقت یحیی هم گذر کرده و بعضاً منجر به اخذ تصمیمات دور از ذهنی شده که تبعات خاص خود را هم در پی داشته است .
اداره شرایط آخرین ماههای بازیگری بازیکن حرفه ای همچون مهدی مهدوی کیا که از مدتها قبل خبر از بازنشستگی فوتبالی خود در پایان فصل داده بود ، با درک شرایط خاص روحی او ، خیلی هم کار دشواری به نظر نمیرسید . مهدی که در همین نیم فصل اول ستاره میانه میدان تیم به شمار میرفت ، ظاهراً راحتتر از آنچه که تصور میشد با شرایط مصدومیت و ماههای واپسین دوران بازیگری خود کنار آمده بود . یحیی ، البته با حسن نیت ولی به نظر فارغ از تدابیر لازم ، پیشنهاد خداحافظی زودتر از موعد را به بازیکنی داد که از لحاظ روحی همانقدر که در برابر دوربینها نشان داد در مقطعی حساس و هیجان انگیز به سر میبرد . بیست و یک سال پر خاطره در پس خداحافظی بازیکن دوست داشتنی ای است که از لحاظ دوام و ثبات و محبوبیت هم لژیونر اول تاریخ فوتبال ایران محسوب میشود . قطعاً برای مهدی با همه حرفه ای گری اش گذشتن از این دو دهه افتخار آمیز به عنوان بازیکن ، آسان نیست و او حالا حق دارد که همینقدر حساس باشد و انتظار درک شرایط خود را از سوی دوست و همبازی قدیمی و مربی کنونی اش داشته باشد . انتظاری که از سوی گل محمدی نادیده گرفته شد و رنچیدگی بغض آلود کیا را حین پخش برنامه نود به همراه داشت . جایی که یحیی برای اثبات رفاقت قدیمی و بدست آوردن مجدد دل هواداران ناچار به اعلام کناره گیری از پست سرمربیگری شد .
اما سرانجام پس از کش و قوسهای مصاحبه جداگانه فردوسی پور با مهدوی کیا و گل محمدی ، این باز هم مهدی بود که در پی استعفای ناگهانی یحیی ، با تماس تلفنی به موقع ، خیلی زود نظر او را تغییر داد .

برای پرداختن به بسیاری از مسائل مطرح در حوزه تیم پرسپولیس باید تا روشن شدن تکلیف جام حذفی صبر کرد . اما همانطور که یحیی خود اذعان داشته ، استرس زیادی که باعث کاهش وزن قابل توجه او هم شده در حال حاضر یکی از مشکلات سرمربی پرسپولیس به شمار میرود . کم تجربگی کادر فنی جوان پرسپولیس در اداره چنین تیم بزرگی توأم با استرس حاصل از آن ، در مواجهه با موارد حساسی نظیر ماجرای خداحافظی مهدوی کیا ، مخاطره آمیز به نظر میرسد ! از رویانیان انتظار میرود که عجالتاً با هم اندیشی سرمربی تیم در فکر افزایش میانگین تجربه مؤثر کادر فنی باشد . امری که شاید با حضور بگوویچ تا حدودی محقق میشد . اما فعلاً که جای خالی « تجربه » روی نیمکت پرسپولیس گاهی بدجوری توی ذوق میزند !
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها