کد خبر: ۱۲۱۶۵۲
زمان انتشار: ۱۷:۱۲     ۲۸ اسفند ۱۳۹۱
كمتر از 72 ساعت پس از هشدارهاي صريح آيت الله جنتي دبير شوراي نگهبان در خطبه هاي نماز جمعه تهران مبني بر لزوم توجه صدا و سيما در دعوت نكردن از كانديداهاي انتخاباتي در رسانه ملي؛ محمد باقر قاليباف  يكي از اعضاي ائتلاف 2+1، در يك برنامه زنده تلوزيوني در شبكه تهران حضور يافت.

در اين برنامه عضور ائتلاف انتخاباتي 2+1 به صورت تك سخنران به سوالات مجري برنامه پاسخ داده و به ارائه گزارش كار خود در شهرداري تهران پرداخت و در سخناني  "شبه انتخاباتي" سعي كرد تا همه كارهاي عمراني شهرداري تهران در سال گذشته را به سمع و نظر مخاطبان برساند، اما نكته مهم در اين ميان آنجاست كه با توجه به احتمال حضور وي در انتخابات پيش رو، فرصت سخنراني در يك برنامه تلوزيوني زنده به ديگر كانديداهاي احتمالي انتخابات آينده نيز داده خواهد شد؟

در پايان اين برنامه از اين برنامه قاليباف درپاسخ به مجری برنامه که گفت با این حساب تمایلی برای ادامه کار در شهرداری ندارید، اظهار کرد: چنین حرفی نزدم . من بچه جبهه هستم و آماده کار و فعالیت. مهم نیست سنگرش کجا باشد مهم این است که کاری درست و خوب را تحویل دهیم ، هرکجا که باشد خدمتگزارم!

گفتني است پيش از اين شهردار تهران در يك جمع دانشجويي به شدت نسبت به حضور متعدد خود در برنامه هاي تلوزيوني مورد نقد قرار گرفته بود.

از طرف ديگر، حضور قاليباف در ساعات پر بيننده رسانه ملي مسبوق به سابقه است و پيش از اين نيز وي در برنامه هاي مختلفي مانند پارك ملت، گفتگوي ويژه خبري و ... حاضر شده و به ارائه نقطه نظرات خود در رابطه با موضوعات مختلف پرداخته است.

آيت الله جنتي در نماز جمعه تهران با اشاره به اين مساله،‌ تاكيد كرده بود: "من واقعاً جایز نمی‌دانم رسانه ملی از کسانی که در معرض کاندیداتوری هستند مصاحبه کند. چرا که این نوعی تبلیغات است،‌ تبلیغات زودرس است. بعضی‌ها از این تخریب‌ها نتایجی گرفته‌اند، تخریب اشخاص خلاف شرع است. خلاف قانون است و خلاف اخلاق است، هرکسی که این کار را انجام دهد، صلاحیت برای هیچ پستی ندارد."

به نظر مي رسد اين قبيل اقدامات ناعادلانه رسانه ملي در آستانه انتخابات رياست جمهوري كه پيش از اين نيز با تريبون دادن به كانديداهاي احتمالي اين عرصه مانند حسن روحاني، علي اكبر ولايتي و ... همراه شده بود، نه تنها بازتاب مثبتي در افكار عمومي ندارد كه همراه با نوعي "اعتبار زدايي" از اين رسانه در ميان مردم است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها