کد خبر: ۱۲۱۵۳۲
زمان انتشار: ۱۱:۴۲     ۲۸ اسفند ۱۳۹۱
ده‌ها آواره فلسطینی که از دو سال پیش در جریان جنگ علیه نظام معمر القذافی در لیبی به اردوگاهی در مرزهای تونس پناه برده‌اند در اعتراض به وضعیت آوارگی خود دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

به گزارش598، فارس به نقل از پایگاه خبری الجزیره، آوارگان فلسطینی مقیم در اردوگاه الشوشه در جنوبی ترین نقطه تونس دیروز یکشنبه دست به اعتصاب غذای باز زدند.

این اقدام فلسطینیان در اعتراض به مشخص نشدن وضعیت اقامت آنها و مشکلاتی است که از حدود 2 سال پیش با آن روبه رو هستند.

اسماعیل یکی از آوارگان فلسطینی گفت که سه خانواده فلسطینی مرکب از 21 نفر که بین دو ماه تا 58 سال عمر دارند از دیروز یکشنبه دست به اعتصاب از غذا و آشامیدنی زدند چرا که کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل در مشخص کرند وضعیت آنها کوتاهی می‌کند.

وی افزود: این خانواده‌های فلسطینی که شمار کل آنها بالغ بر هزار و 400 تن است از 2 سال پیش در اردوگاهی واقعی در مرزهای تونس با لیبی به سر می‌برند و با توجه به وضعیت پناهندگی و آینده مجهولی که در انتظار آنها است با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

این پناهنده فلسطینی گفت: با وجود اینکه 2 سال است که از جنگ در لیبی به تونس گریخته و در این اردوگاه به سر می‌بریم اما هنوز وضعیت ما ما مورد رسیدگی قرار نگرفته است.

اسماعیل کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل را به تبعیض نادی در این باره متهم کرد و گفت: این سازمان نمی‌خواهد ما آوارگان را به کشورهایی که پناهندگی می‌پذیرند بفرستد.

این پناهندگان فلسطینی در اردوگاه الشوشه تونس خواستار گرفتن حق پناهندگی برای هر کشور اروپایی بسان دیگر پناهندگان آفریقایی و آسیایی هستند که در جریان قیام سال 2011 در لیبی به تونس پناه برده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها