کد خبر: ۱۲۱۲۲۷
زمان انتشار: ۱۲:۴۲     ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
مادر 3 شهید فلسطینی و نماینده پارلمانی جنبش حماس از فراکسیون تغییر و اصلاح معروف به «خنساء فلسطین» بامداد امروز در بیمارستان درگذشت.

به گزارش598، خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری سما، «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه درگذشت حاجیه «مریم فرحات» مادر مبارزه و معروف به خنساء فلسطین در بیمارستان الشفاء غزه را اعلام کرد.

القدره در صفحه شخصی خود در فیس بوک نوشت: با قلبی مملو از ایمان به قضا و قدر الهی، درگذشت حاجیه مریم فرحات (مادر مبارزه) و نماینده مجلس قانونگذاری فلسطین از فراکسیون تغییر و اصلاح را به امت عربی و اسلامی و فرزندان ملت فلسطین تسلیت عرض می‌کنیم.

بر اساس این گزارش تعدادی از شهروندان از جمله اعضای حماس و رهبران آن اعم از «اسماعیل هنیه»، «احمد بحر» معاون رئیس پارلمان فلسطین و «محمود الزهار» و غیره در بیمارستان الشفاء حضور یافتند.

فرحات روز جمعه گذشته پس از یک دوره درمان در بیمارستان مصر به غزه بازگشت و از ناراحتی در کبد و التهاب روده رنج می‌برد و تا کنون تحت چند مورد عمل جراحی از جمله قلب باز قرار گرفته بود.

فرحات از اهالی حی الشجاعیه در شرق غزه است که 3 فرزند خود را در راه فلسطین و مبارزات آن تقدیم کرده است.

وی در تاریخ 24 دسامبر 1949 در یک خانواده طبقه ضعیف غزه به دنیا آمد و دارای 10 برادر و 5 خواهر است.

وی دارای 6 پسر و چهار دختر است که همگی از اعضای گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی حماس هستند و 3 نفر از آنها به نام‌های نضال، محمد و رواد شهید شده‌اند و همچنین یک فرزند وی 11 سال است که در اسارت رژیم صهیونیستی است و خود وی نیز مادر معنوی همه جوانان مجاهد به شمار می‌رفت.

نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی تا کنون چهار بار منزل خنساء فلسطین را بمباران کرده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها