کد خبر: ۱۲۱۲۰۰
زمان انتشار: ۱۲:۲۵     ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
نخست وزیر اردن که مأمور تشکیل حکومت جدید شده است اعلام کرد به دلیل اینکه اسلامگراها پارلمان را به رسمیت نمی شناسند در حکومت مشارکت نخواهند داشت.

به گزارش598، خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «اسکای نیوز»، «عبدالله النسور» نخست وزیر اردن که مأمور انتخاب اعضای کابینه و تشکیل حکومت شده اعلام کرد که اسلامگراها در حکومت مشارکت نخواهند داشت زیرا پارلمان را فاقد مشروعیت می دانند.

النسور افزود: حزب «جبهه العمل اسلامی» شاخه سیاسی گروه اخوان المسلمین مانند دیگر احزاب در نزد حکومت محترم هستند اما موضع این حزب در قبال پارلمان و اعتقاد آنها به اینکه پارلمان فاقد مشروعیت است سبب می شود که هیچ پست وزارتی به آنها پیشنهاد نشود.

وی تأکید کرد، رایزنی با نمایندگان پارلمان به پایان نرسیده و او بار دیگر با تعدادی از نمایندگان دیدار خواهد کرد و فرصت ایجاد شده برای تشکیل حکومت پارلمانی را از دست نخواهد داد.

این در حالی است که گروه اخوان المسلمین پیشتر اعلام کرده بودند که هیچگونه پیشنهادی برای به عهده گرفتن جایگاهی در حکومت جدید را نخواهند پذیرفت و تأکید کرده بودند که پیشنهاد حکومت برای حضور در وزارت خانه و یا عضویت در مجلس اعیان مانند جوایزی است که به درد اخوان المسلمین نمی‌خورد.

اردن در چند ماه گذشته شاهد تظاهرات و اعتراض‌های خیابانی به رهبری جریان‌های اسلامگرا بوده که خواستار ایجاد اصلاحات و مبارزه با فساد بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها