کد خبر: ۱۲۱۱۶۴
زمان انتشار: ۱۱:۵۵     ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
مديرعامل باشگاه داماش مي‌گويد: قويدل ابتدا تکليف مالکيت باشگاه را روشن کند و سپس من استعفا مي‌دهم.
امير عابديني در گفت‌وگوي تلفني با شبکه باران در خصوص صحبت‌هاي قويدل عنوان کرد: صحبت‌هاي آقاي قويدل را شنيدم متاسفانه مطالبي را مطرح کردند که مجبور شدم پاسخ او را بدهم. زماني که قويدل قصد داشت باشگاه را بخرد همه شرايط بهينه بود. ما دو بازي را گذرانده بوديم و آنچه اهميت داشت اين بود که شخصي بيايد و اسپانسر و مالک باشگاه شود. طبيعي بود که با شرايط سال گذشته که به وجود آمده بود بايد استقبال صورت مي‌گرفت.

به گزارش فارس، وي ادامه داد:اين استقبال بر اساس شرايطي که قوه قضائيه در نظر گرفته بود، شکل مي‌گرفت. به استناد قرارداد آقاي قويدل بايد چک‌هايي را پرداخت مي‌کرد. چک اول او به مبلغ 900 ميليون تومان در وجه قوه قضائيه پاس شد و چک دوم او برگشت خورد و تبديل به سه چک شد. چک اول اين موضوع هم برگشت خورد. همين امر باعث شد قوه قضائيه بخواهد جلسه‌اي با او برگزار کند و متمم قراردادي با او به امضا برساند.

مديرعامل باشگاه داماش خاطرنشان کرد: 2 بهمن متمم قراردادي منعقد شد که در آن بندي به عنوان ماده پنجم دارد که همه چيز را روشن مي‌کند. نقل و انتقال مالکيت امتياز تيم منوط به پرداخت تمام سند معاملاتي است. تمام چک‌ها از جمله مبلغ 10 ميليارد بدهي به قوه قضائيه که از طرف عابديني چک صادر شده است، در اين مقوله وجود دارد. اين يعني اينکه سند زماني معتبر است که تمام چک‌هاي قويدل پرداخت شود. اما تمام اين موارد صورت نگرفته است.

وي افزود: در ماده سوم با توجه به اينکه در زمان انعقاد قرارداد اصلي قيمت‌گذاري بر اساس کارشناسان دادگستري انجام شده لذا بار ديگر تاکيد مي‌شود تمام بدهي‌ها و توافقات مالي بر عهده خريدار است. اين نيز به عنوان بخشي از سند معامله محاسبه شده است. آقاي قويدل موظف و مکلف درباره پيگيري اين موضوع است و موظف است تا پايان خرداد 92 تسويه حساب کامل شرکت فرهنگي ورزشي داماش ايرانيان را کسب کند.

عابديني درباره اينکه قويدل نمي‌تواند مديرعامل منصوب کند، تاکيد کرد: قانون تجارت و قانون فيفا با صراحت مي‌گويد اگر شرکتي ثبت شد اعضاي مجمع و هيئت مديره شرکت شکل گرفتند مديرعامل به وسيله اين ارکان منصوب و عزل مي‌شود. سؤال من از آقاي قويدل اين است که من منصوب کدام هيئت مديره هستم؟

قويدل در واکنش به اين صحبت عابديني گفت: او در قراردادي که پيمان مديريت است با بنده قرارداد بسته است. من فکر مي‌کردم شرکت ثبت شده است و براي شرکت تجاري داماش صدرا حساب باز کردم و بعد به من اعلام کردند که شرکتي ثبت نشده است. پس از آن نامه‌اي به سازمان ثبت زديم و آقاي امير عابديني را با عنوان نماينده شرکت در اخذ پروانه معرفي کرديم. حالا سؤال من اين است که آقاي عابديني به صورت شخصي پرونده گرفته است؟

عابديني درباره دفاعيه قويدل تاکيد کرد: من مجبورم بندها را جداگانه يادآوري کنم. همين طور که آقاي قويدل هم دوست دارند براي تنوير اذهان عمومي تمام مسائل روشن شود. بر اساس اينکه هيئت مديره هنوز به ثبت نرسيده است و دلايل آن هم خود دوستان مي‌دانند که چيست، پروانه باشگاه را به سازمان تربيت بدني يا اداره کل تربيت بدني به شخص مي‌دهد که او بايد شرايطي داشته باشد. عدم سوء پيشينه و عدم موارد ديگر و ده‌ها مطلب ديگر در اين زمينه وجود دارد. قانون با صراحت مي‌گويد بايد در هيئت فوتبال استان تهران نقل و انتقال صورت بگيرد و در فدراسيون فوتبال منعکس شود. شرکت‌هاي غيرتجاري قابل قبول فيفا نيست و اجازه نمي‌دهد در ليگ برتر تيم داشته باشد.

وي ادامه داد: کل مبلغ مصوب بودجه ما 9.5 ميليارد تومان بود و در نيم فصل 2 و نيم ميليارد به اين مبلغ اضافه شد. بنده مي‌توانم رديف بگويم که چه اسامي آمدند تا به اين مبلغ برسيم. هم اکنون ما از اين مبلغ 31 - 32 درصد دريافت کرده‌ايم. رقم وارداتي به حساب باشگاه دقيقا 2 ميليارد و 731 ميليون تومان است. از درآمد فدراسيون 42 ميليون و 100 ميليون اخيرا واريز شده و 994 ميليون تومان از طلب‌هاي باشگاه در زمان باشگاه وصول شد که جمع اين 3 ميليارد و 760 ميليون است. ما 84 درصد از زمان مسابقات را سپري کرديم و در اين مدت نمي‌توان با 31 درصد بودجه سپري کرد. آقاي قويدل اعلام کرد که در بهمن ماه يک و نيم ميليارد پرداخت مي‌کنم تا معوقه‌ها پرداخت شود در آن روز گفتم که اگر اين اتفاق رخ ندهد چه مي‌شود اما آقاي قويدل گفت که اين اتفاق رخ خواهد داد.

مديرعامل باشگاه داماش تصريح کرد: آقاي قويدل برخي مطالب را عنوان مي‌کند که بسيار جالب است. چه کسي جلوي مرا در باشگاه گرفت. اتفاقا من با خانواده‌ام به آنجا رفتم. همه آنها پشت در بودند و عده‌اي ارباب رجوع هم وجود داشت. من و عده‌اي از دوستان تلاش کرديم تا مردم متفرق شوند اما نوع برخورد مسئولان به گونه‌اي ديگر است. دستگاه‌هاي نظارتي به اين رسيده‌اند که برخي نظارت‌ها را انجام دهند و در حيطه وظايف من نيست. آقاي قويدل بياييد و برويم پيش مقامات قضايي و بگوييم کدام يک از اين بندها را قبول نداريد و مالکيت شما زير سؤال رفته است. آقاي قويدل پرداخت‌هايش را شروع کند و من هم استعفا مي‌دهم و مي‌روم. اينکه با اين شرايط بخواهم ادامه دهم امکان ندارد.

قويدل درباره صحبت‌هاي عابديني گفت: شرکت صدرا ربطي به باشگاه داماش ندارد. اين مسائل مواردي است که ظرف 24 روز گذشته مطرح مي‌شود. محاکم قضايي مي‌تواند به اين موضوع رسيدگي کند و هر چه راي باشد من مي‌پذيرم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها