کد خبر: ۱۲۱۱۶۳
زمان انتشار: ۱۱:۵۵     ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
سرپرست کميته فوتسال در خصوص عملکرد تيم ملي فوتسال بزرگسالان، اميد، حضور خسوس در ايران و برنامه هاي پيش روي فوتسال صحبت کرد.
به گزارش ورزش سه به نقل از سايت رسمي فدراسيون ، سيدرضا افتخاري-سرپرست کميته فوتسال در خصوص تيم ملي اميد گفت: تيم ملي اميد ايران که خود را براي حضور در رقابتهاي آسيايي کره جنوبي آماده مي کند بايد اردوها و بازيهاي مختلفي را پشت سر بگذارد. اين تيم دو بازي با تيم ملي اميد روسيه داشت که بنا به دلايلي بازي خود را واگذار کرد.ابتدا حيدريان بود که به دليل مشکل نتوانست تيم ملي را در روسيه همراهي کند. دوم اينکه متاسفانه برخي از بازيکنان به دليل مصدوميتي که داشتند عملکرد خوبي از خود به جاي نگذاشته بودند و متاسفانه به دليل پنهان کاري مصدوميت خود از مربي در بازي شرکت مي کردند و در نهايت عملکرد خوبي را نداشتند. قصد داريم تا با فرهنگ سازي و برنامه ريزي هاي مدون اين تيم را به شرايط ايده آل نزديک تر کرده و در رقابتهاي آسيايي کره جنوبي پر قدرت ظاهر شويم.

عملکرد تيم ملي بزرگسالان خوب بود

سرپرست کميته فوتسال در ادامه بيان کرد: معتقدم تيم ملي فوتسال نتيجه خوبي را مقابل روسيه کسب کرد. در واقع تيم ملي ايران در اين مسابقات به شرايط آرماني نزديک تر شد و البته متاسفانه بازيکنان ايران به دليل مسافت طولاني راه نتواستند حتي يک جلسه تمرين داشته باشند و بلافاصله بعد از رسيدن به تيومه مقابل تيم روسيه قرار گرفتند. اما با توجه به اينکه بازيکنان ما مسابقات ليگ را پشت سر گذاشته بودند، عملکرد خوبي را در دو ديدار مقابل روسيه به جاي گذاشتند.

وي افزود: يکي از دستاورد هاي خوبي که اين تورنمنت براي تيم ملي فوتسال داشت، حضور بازيکنان جديد در تيم ملي بود که تاکنون دعوت نشده بودند و در اين تورنمنت بازي خوبي را به نمايش گذاشتند. معتقدم نتايجي که در اين تورنمنت به دست آمد ماحصل برگزاري ليگ منظمي بود که در ايران داشتيم. ضمن اينکه در هفته هاي پاياني ليگ برتر مسابقات بسيار پرقدرت و در سطح بالا برگزار شد و من در مجموع از عملکردشان راضي هستم.

مشکلات تيم ملي بيرون از زمين است

سرپرست تيم ملي فوتسال معتقد است که تيم ملي از لحاظ فني مشکلي نداشته و برخي مشکلات خارج از زمين باعث مي شود تا تيم درگير حاشيه شود. وي در اين باره گفت: بايد برنامه ريزي بهتري داشته باشيم تا فوتسال ايران در مسير رشد و ترقي قرار بگيرد. معتقدم با انجام کارهاي فرهنگي براي بازيکنان و کادر فني تيم هاي ملي مي توانيم تا حدودي حواشي را از تيم ملي دور کنيم. بايد فرهنگ سازي کنيم تا بازيکنان شخصيت جهاني شدن داشته باشند.با توجه به استعداد، غيرت و تعصبي که در بازيکنان ايراني ديده مي شود اين تيم شايستگي جهاني شدن را دارد و اين امر مستلزم فرهنگ سازي و برنامه ريزي است.اگر بازيکنان تيم ملي خود را باور کنند حتي مي توانند عنوان قهرماني جهان را به خود اختصاص دهند. مطلب ديگري که بسيار اهميت دارد حاکم شدن نظم و انضباط در اردوهاي تيم ملي است. اين بدان معنا نيست که هيچ نظمي در تيم ملي وجود ندارد اما اگر ما بخواهيم کلاس جهاني شدن به تيم خود بدهيم ، بايد آموزش هاي لازم را از سرمربي گرفته تا بازيکن تيم ملي به اجرا بگذاريم. ما با برنامه ريزي صحيح و حرفه اي مي توانيم به خواسته هاي خود برسيم . اگر قرار باشد در جمع 4 تيم برتر جهان قرار بگيريم يکسري مقررات و اصول را بايد رعايت کنيم. بر همين اساس در اردوها و تورنمنتهايي که برگزار مي شود بايد به اعضاي تيم آموزش هاي لازم را داد.

افتخاري افزود: در نشستي که با رئيس فدراسيون فوتبال و رئيس کميته فوتسال روسيه داشتم، آنها اعلام کردند که ايران جزء 4 تيم برتر جهان خواهد شد و با شناختي که از آنها کسب کرديم اين مقام دور از دسترس نيست. در اين نشست مشترک قرار شد تا ايران و روسيه با کمک يکديگر براي رشد فوتسال هر دو کشور گام بردارند. همچنين معتقدم با برنامه ريزي هايي که خسوس انجام داده و اگر حمايت مسئولان فدراسيون فوتبال باشد ما مي توانيم نتايج بهتري در مسابقات جهاني کسب کنيم.

با جنجال و هياهو نمي توان قهرماني را کسب کرد

سرپرست کميته فوتسال گفت: بايد توجه بيشتري به ليگ هاي فوتسال داشته باشيم.معتقدم سخت گيري بايد از باشگاهها شروع شود و آموزش هاي لازم در باشگاهها به بازيکنان داده شود . متاسفانه تيم ها به خاطر مشکلات خود، امتياز منفي به بازيکنان مي دهند که اين امر باعث مي شود تا بازيکن شرايط لازم را در تيم ملي نداشته باشد. تيم ملي فراتر از ليگ است. رفتار مديران باشگاهها بر عملکرد بازيکنان تاثير گذار خواهد بود.اکنون فوتسال در دنيا علمي شده و معتقدم با جنجال و هياهو نمي شود مديريت کرد و قهرمان شد. با به روز بودن مربيان و شخصيت دادن به بازيکنان ميتوان پشتوانه تيم ملي را تامين کرد.

در سه تورنمنت بسيار خوب شرکت مي کنيم

سرپرست فوتسال در ادامه از حضور تيم هاي ملي ايران در سه تورنمنت معتبر و در سطح بالا خبر داد و گفت: بازيهاي آسيايي کره جنوبي، تورنمنت چين و مسابقات برزيل تدارک خوبي است تا تيم ملي براي جام جهاني سال 2016 آماده شود. ما تمام هدفمان اين است که در جام جهاني حاضر شويم و عملکرد درخشاني داشته باشيم.

خسوس سرمربي تيم ملي فوتسال است

افتخاري در پايان گفت: خسوس بر اساس قرارداد خود از مرخصي استفاده کرده و پس از بازگشتش از مادريد، تمرينات تيم ملي آغاز مي شود.او به عنوان سرمربي در کنار تيم ملي مي ماند اما در رابطه با کادرمربيان بايد منتظر بازگشت خسوس بود تا پس از مذاکره با وي و رئيس فدراسيون فوتبال، اسامي کادر فني اعلام شود.در مجموع از عملکرد تيم اعزامي به روسيه راضي بودم و اميدوار هستم با حمايت مسئولان همچنان در مسير رشد باشيم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها