کد خبر: ۱۲۱۱۱۸
زمان انتشار: ۱۰:۲۷     ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
مدیرعامل باشگاه داماش می‌گوید: قویدل ابتدا تکلیف مالکیت باشگاه را روشن کند و سپس من استعفا می‌دهم.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، امیر عابدینی در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه باران در خصوص صحبت‌های قویدل عنوان کرد: صحبت‌های آقای قویدل را شنیدم متاسفانه مطالبی را مطرح کردند که مجبور شدم پاسخ او را بدهم. زمانی که قویدل قصد داشت باشگاه را بخرد همه شرایط بهینه بود. ما دو بازی را گذرانده بودیم و آنچه اهمیت داشت این بود که شخصی بیاید و اسپانسر و مالک باشگاه شود. طبیعی بود که با شرایط سال گذشته که به وجود آمده بود باید استقبال صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد:این استقبال بر اساس شرایطی که قوه قضائیه در نظر گرفته بود، شکل می‌گرفت. به استناد قرارداد آقای قویدل باید چک‌هایی را پرداخت می‌کرد. چک اول او به مبلغ 900 میلیون تومان در وجه قوه قضائیه پاس شد و چک دوم او برگشت خورد و تبدیل به سه چک شد. چک اول این موضوع هم برگشت خورد. همین امر باعث شد قوه قضائیه بخواهد جلسه‌ای با او برگزار کند و متمم قراردادی با او به امضا برساند.

مدیرعامل باشگاه داماش خاطرنشان کرد: 2 بهمن متمم قراردادی منعقد شد که در آن بندی به عنوان ماده پنجم دارد که همه چیز را روشن می‌کند. نقل و انتقال مالکیت امتیاز تیم منوط به پرداخت تمام سند معاملاتی است. تمام چک‌ها از جمله مبلغ 10 میلیارد بدهی به قوه قضائیه که از طرف عابدینی چک صادر شده است، در این مقوله وجود دارد. این یعنی اینکه سند زمانی معتبر است که تمام چک‌های قویدل پرداخت شود. اما تمام این موارد صورت نگرفته است.

وی افزود: در ماده سوم با توجه به اینکه در زمان انعقاد قرارداد اصلی قیمت‌گذاری بر اساس کارشناسان دادگستری انجام شده لذا بار دیگر تاکید می‌شود تمام بدهی‌ها و توافقات مالی بر عهده خریدار است. این نیز به عنوان بخشی از سند معامله محاسبه شده است. آقای قویدل موظف و مکلف درباره پیگیری این موضوع است و موظف است تا پایان خرداد 92 تسویه حساب کامل شرکت فرهنگی ورزشی داماش ایرانیان را کسب کند.

عابدینی درباره اینکه قویدل نمی‌تواند مدیرعامل منصوب کند، تاکید کرد: قانون تجارت و قانون فیفا با صراحت می‌گوید اگر شرکتی ثبت شد اعضای مجمع و هیئت مدیره شرکت شکل گرفتند مدیرعامل به وسیله این ارکان منصوب و عزل می‌شود. سؤال من از آقای قویدل این است که من منصوب کدام هیئت مدیره هستم؟

قویدل در واکنش به این صحبت عابدینی گفت: او در قراردادی که پیمان مدیریت است با بنده قرارداد بسته است. من فکر می‌کردم شرکت ثبت شده است و برای شرکت تجاری داماش صدرا حساب باز کردم و بعد به من اعلام کردند که شرکتی ثبت نشده است. پس از آن نامه‌ای به سازمان ثبت زدیم و آقای امیر عابدینی را با عنوان نماینده شرکت در اخذ پروانه معرفی کردیم. حالا سؤال من این است که آقای عابدینی به صورت شخصی پرونده گرفته است؟

عابدینی درباره دفاعیه قویدل تاکید کرد: من مجبورم بندها را جداگانه یادآوری کنم. همین طور که آقای قویدل هم دوست دارند برای تنویر اذهان عمومی تمام مسائل روشن شود. بر اساس اینکه هیئت مدیره هنوز به ثبت نرسیده است و دلایل آن هم خود دوستان می‌دانند که چیست، پروانه باشگاه را به سازمان تربیت بدنی یا اداره کل تربیت بدنی به شخص می‌دهد که او باید شرایطی داشته باشد. عدم سوء پیشینه و عدم موارد دیگر و ده‌ها مطلب دیگر در این زمینه وجود دارد. قانون با صراحت می‌گوید باید در هیئت فوتبال استان تهران نقل و انتقال صورت بگیرد و در فدراسیون فوتبال منعکس شود. شرکت‌های غیرتجاری قابل قبول فیفا نیست و اجازه نمی‌دهد در لیگ برتر تیم داشته باشد.

وی ادامه داد: کل مبلغ مصوب بودجه ما 9.5 میلیارد تومان بود و در نیم فصل 2 و نیم میلیارد به این مبلغ اضافه شد. بنده می‌توانم ردیف بگویم که چه اسامی آمدند تا به این مبلغ برسیم. هم اکنون ما از این مبلغ 31 - 32 درصد دریافت کرده‌ایم. رقم وارداتی به حساب باشگاه دقیقا 2 میلیارد و 731 میلیون تومان است. از درآمد فدراسیون 42 میلیون و 100 میلیون اخیرا واریز شده و 994 میلیون تومان از طلب‌های باشگاه در زمان باشگاه وصول شد که جمع این 3 میلیارد و 760 میلیون است. ما 84 درصد از زمان مسابقات را سپری کردیم و در این مدت نمی‌توان با 31 درصد بودجه سپری کرد. آقای قویدل اعلام کرد که در بهمن ماه یک و نیم میلیارد پرداخت می‌کنم تا معوقه‌ها پرداخت شود در آن روز گفتم که اگر این اتفاق رخ ندهد چه می‌شود اما آقای قویدل گفت که این اتفاق رخ خواهد داد.

مدیرعامل باشگاه داماش تصریح کرد: آقای قویدل برخی مطالب را عنوان می‌کند که بسیار جالب است. چه کسی جلوی مرا در باشگاه گرفت. اتفاقا من با خانواده‌ام به آنجا رفتم. همه آنها پشت در بودند و عده‌ای ارباب رجوع هم وجود داشت. من و عده‌ای از دوستان تلاش کردیم تا مردم متفرق شوند اما نوع برخورد مسئولان به گونه‌ای دیگر است. دستگاه‌های نظارتی به این رسیده‌اند که برخی نظارت‌ها را انجام دهند و در حیطه وظایف من نیست. آقای قویدل بیایید و برویم پیش مقامات قضایی و بگوییم کدام یک از این بندها را قبول ندارید و مالکیت شما زیر سؤال رفته است. آقای قویدل پرداخت‌هایش را شروع کند و من هم استعفا می‌دهم و می‌روم. اینکه با این شرایط بخواهم ادامه دهم امکان ندارد.

قویدل درباره صحبت‌های عابدینی گفت: شرکت صدرا ربطی به باشگاه داماش ندارد. این مسائل مواردی است که ظرف 24 روز گذشته مطرح می‌شود. محاکم قضایی می‌تواند به این موضوع رسیدگی کند و هر چه رای باشد من می‌پذیرم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها